همکاری انویدیا در پروژه هوش مصنوعی گوگل

 

انویدیا طی قراردادی که به تازگی امضا شده، موظف به تامین کارت های گرافیکی مورد نیاز در پروژه هوش مصنوعی گوگل به نام Google Cloud شده است. انویدیا در حال حاضر با بیش از 1200 کمپانی در پروژه استنتاج داده های عظیم همکاری می کند که از مطرح ترین آنها می توان به آمازون، مایکروسافت، فیس بوک، گوگل، علی بابا و بایدو نام برد.

کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA Tesla P4 که به همراه Tesla P40 در سال 2016 معرفی شده، با بهره گیری از معماری پاسکال، توان ارائه 45 برابر قدرت پردازشی بیشتر نسبت به پردازنده های Intel INTC را دارد. قدرت پردازشی کارت گرافیک Tesla P4 رقم 22 ترافلاپ را نشان می دهد که در کنار 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 قادر به پردازش داده های عظیم را در کسری از ثانیه دارد. کارت گرافیک Tesla P4 با توجه به بهره مندی از رابط Low Profile پهنای باند 192 گیگابایت در ثانیه را در اختیار الگوریتم پیشرفته Google Cloud قرار می دهد.

کاربرد هوش مصنوعی در سال های اخیر به بخش های مختلفی شامل مراکز داده، اتومبیل، حوزه سلامت و کارخانجات صنعتی عظیم سرایت کرده و برند های مطرحی به این عرصه پای گذاشتند. انویدیا برای بهینه سازی عملکرد Tesla P4 از نسخه جدید نرم افزار شتاب دهنده خود با نام TensorRT رونمایی کرده تا حجم قابل توجهی از قدرت پردازشی کارت گرافیک قدرتمند انویدیا در دسترس الگوریتم پردازشی داده های عظیم قرار گیرد.

تعداد کارت گرافیک های به فروش رفته توسط انویدیا در حوزه هوش مصنوعی و شتاب دهنده های گرافیکی در دو سال گذشته، رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. بخش عظیمی از سود انویدیا در دو سال گذشته به استقبال جالب توجه برند های فعال در زمینه هوش مصنوعی اختصاص یافته و از این رو، انویدیا سعی دارد تا همچنان توجه ویژه خود را روی شتاب دهنده های گرافیکی حفظ کند.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد