هوآوی میت 20 پرو با پردازنده قدرتمند Kirin 980

سال هاست که نمایشگاه IFA 2018 مکانی برای نمایش بهترین های تکنولوژی بوده و همواره شرکت ها بهترین تولیدات به روز خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده اند. هوآوی امروز از پردازنده قدرتمند خود با نام Kirin 980 رونمایی کرد که قرار است در پرچمدار غولپیکر خود یعنی میت 20 پرو از این پردازشگر قدرتمند استفاده کند. همانطور که می دانید هوآوی همواره از پردازنده های Kirin برای گوشی های هوشمند خود استفاده کرده است و به نوعی به مانند آیفون پردازنده انحصاری خود را برای گوشی های هوشمند در نظر گرفته است. به واقع هم باید قبول کنیم که پردازنده Kirin یک رقیب جدی برای پردازنده های محبوب و پراستفاده اسنپدراگون و کوآلکوم می باشد که در اکثر گوشی های هوشمند با سیستم عامل انروید از آن ها استفاده می شود.

از دیگر نکته های قابل توجه Kirin 980 این است که این پردازنده اولین تراشه 7 نانومتری است که در SOC (سیستم روی یک چیپ ) قرار گرفته میشود.

ویژگی های اصلی این پردازنده نسبت به نسل های قبل خود بسیار بهتر شده است. این پردازنده می تواند از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه تر بوده و برق مورد نظر بهتری را در اختیار تلفن همراه بگذارد و می تواد عملکرد فناوری AL را در هنگام تصویر برداری بسیار بهبود بخشد.

این پردازنده هشت هسته ای به صورت انعطاف پذیر می باشد و در شرایط مختلف عملکرد متانسب را از خود نشان می دهد به طوری که چهار هسته کوچک مدیریت قدرت را بر عهده داشته و دو هسته مرکزی عملکرد طولانی مدت داشته و دو هسته بزرگ دیگر باعث افزایش قدرت گوشی در هنگام اجرای بازی می شوند.

امیدواریم که این پردازنده قدرتمند را در میت 20 پرو غول پرچمدار جدید هوآوی شاهد باشیم. شایعات از صفحه نمایش 6.9 اینچی خبر می دهند اما منطقی تر این است که میت 20 پرو از صفحه نمایش 6.1 اینچی استفاده خواهد کرد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

2 نظرات

جزئیات بیشتر از چیپ ست Kirin 970 - پردازنده - موبایل - بنچیمو شهریور 10, 1397 - 7:26 ب.ظ
[…] گوشی های هوشمند، از آخرین محصول هوآوی در این حوزه یعنی چیپ ست Kirin 980 رونمایی کرد. این چیپ ست که در همکاری با شرکت TSMC تایوان […]
بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی در کسب امتیاز بنچمارک در سال ۲۰۱۸ – ANTUTU دی 15, 1397 - 2:00 ب.ظ
[…] ۲۰۱۸ در زمینه پردازنده گوشی های هوشمند رخ داد. ابتدا هوآوی با رونمایی از پردازنده ۷ نانومتری Kirin 980 و سپس بهره بردن گوشی های هوشمند جدید اپل از پردازنده […]
دیدگاه بگذارید