هواوی مودم های 5G اپل را تامین خواهد کرد: دوستی از روی اجبار

با توجه به اینکه در سال میلادی جاری شاهد همه گیر بودن شبکه های اینترنتی 5G خواهیم بود، شرکت های عرصه گوشی های هوشمند تلاش دارند تا محصولات جدید خود را با قابلیت پوشش چنین شبکه های اینترنتی پر سرعتی مجهز کنند. در این میان قطعا سامسونگ از دیگر رقیبان جلو می باشد و اپل نیز با مشکل جدی روبه رو شده که گویا هواوی به عنوان یکی از شرکت های تولید کننده مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنج قرار است به اپل کمک کند.

کمکی که شاید بیشتر به سود هواوی باشد

در حالی که شرکت های سامسونگ و کوآلکام پیشنهاد اپل را برای همکاری در زمینه مودم های 5G رد کردند اپل برای مجهز کردن گوشی های هوشمند خود به مودم های 5G با مشکلی جدی رو به رو شد. اما این بار هواوی پیشنهاد همکاری با اپل را داده. همانطور که می دانید هواوی در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا ز اولین گوشی هوشمند 5G یعنی میت ایکس با مجهز شدن به موذم Balong 5000 رونمایی کرد. این مودم اختصاصی هواوی قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنج را خواهند داشت و حال هواوی به اپل پیشنهاد تامین مودم های گوشی های هوشمند 5G این شرکت را داده است.

البته می دانیم که امریکا شرکت های چینی هواوی و ZTE را با تحریم های سختی تحت فشار قرار داده و هیچکدام از این دو شرکت در بازار های امریکا و حتی برخی کشور های اروپایی و آسیایی حق فروش محصولات 5G خود را به دلایل امنیتی نخواهند داشت. چنین اتفاقی برای شرکت بزرگی چون هواوی که هزینه های بسیاری را برای تولید گوشی های هوشمند 5G خود متحمل شده تقریبا به معنای ورشکستگی خواهد بود. با این تفاصیل هواوی از این آب گل آلود اپل که توانایی تولید مودم های 5G را ندارد می خواهد ماهی بگیرد و با تامین مودم های گوشی های هوشمند 5G اپل اعتماد مسئولین امریکا را به خود جلب کند و جلوی این ضرر بزرگ را بگیرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد