نمایشگاه MWC 2019: رونمایی رسمی گوشی انعطاف پذیر هوآوی میت ایکس

بار دیگر شگفتی دیگر برای نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا. در حالی که شاهد رونمایی اولین گوشی هوشمند مجهز به پنج دوربین اصلی نوکیا 9 بودیم حال نوبت به خودنمایی هوآوی در این نمایشگاه رسیده است. همانطور که پیش از این گفته بودیم پرچمداران این شرکت یعنی هوآوی پی 30 و پی 30 پرو بعد از این نمایشگاه رونمایی خواهند شد،  اما هوآوی دست خالی نیامده و گوشی انعطاف پذیر میت ایکس خود ر ا رونمایی کرد.

پیش از این نیز هوآوی تنها یک تیزر از نمونه در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند را منتشر کرده بود، اما حالا دیگر شاهد رونمایی رسمی این گوشی هوشمند خاص و جذاب می باشیم.

طراحی

بهترین راهکار برای ارزیابی طراحی هوآوی میت ایکس،  مقایسه آن با گوشی سامسونگ گلکسی Fold می باشد. هوآوی در کل از دو صفحه نمایش کنارهم برای حالت معمولی این گوشی استفاده کرده و در هنگام تا شدن، گوشی هوشمندی با دو صفحه نمایش همانند ویو نکس را ارائه می دهد. این در حالی است که سامسونگ گلکسی Fold از یک صفحه نمایش یک دست برای حالت طبیعی و صفحه نمایشی جداگانه برای حالت تاشو بهره می برد.

همین امر باعث می شود تا نوع انعطاف پذیری این گوشی های هوشمند با یکدیگر متفاوت باشند. میت ایکس به سمت بیرون خم شده و صفحه نمایش یک دست حالت معمولی به دو صفحه نمایش کوچکتر تبدیل می شود، اما گلکسی Fold به سمت داخل خم می شود و صفحه نمایش سوم در نظر گرفته شده نمایان می شود و صفحات نمایش حالت معمولی کاملا مخفی می شوند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 2480×2200 برای حالت عادی و صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 2480×1148  و نسبت تصویر 19.5 به 9 برای حالت تاشو این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش دوم در حالت انعطاف پذیری نیز دارای ابعاد 6.38 اینچی می باشد. صفحات نمایش دوگانه در حالت تاشو و صفحه نمایش بزرگ این گوشی هوشمند در حالت معمولی از ابعاد بزرگتری به نسبت صفحات نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی سامسونگ گلکسی Fold بهره مند شده اند.

نکته جالب برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند، قابلیت صفحه نمایش چندگانه در حالت معمولی می باشد، که شمت می توانید صفحه نمایش 8 اینچی این گوشی هوشمند را به دو صفحه نمایش جدا از هم تفکیک کنید و دو کار متفاوت را در یک زمان انجام دهید، جالب تر از آن قابلت لمس چندگانه می باشد که شما می توانید برای مثال در هنگام مثلا انجام دو کار متفاوت، تصویری را از گالری برداشته و به صفحه کناری که برای کثال ایمیل می باشد بکشید و دراپ کنید.

سنسور های دوربین

مشخصات دقیق از سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند در کنفرانس خبری هوآوی اعلام نشد. اما این گوشی هوشمند از سنسور های اصلی سه گانه بهره برده. با توجه به قابلیت صفحه نمایش دوگانه در حالت تاشو دیگر نیازی به در نظر گرفته شدن دوربین سلفی نمی باشد. این در حالی است که سامسونگ برای گلکسی Fold از 6 سنسور دوربین بهره برده بود.

باتری قدرتمند و مشخصات فنی دیگر

میت ایکس از باتری 4500 میلی آمپری بهره می برد، اما نکته اصلی در رابطه با باتری این گوشی هوشمند، مجهز شدن به شارژر بسیار قدرتمند 50 واتی می باشد. هوآوی ادعا کرده چنین شارژری توانایی شارژ 85 درصدی این گوشی هوشمند را تنها در مدت زمان 30 دقیق دارد.

اما فراموش نکنیم که، میت ایکس با مجهز شدن به مودم Baolong 5000 قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G را نیز دارد. چنین اتفاقی برای این گوشی هوشمند بسیار خبر خوشی برای مشتاقان سرعت بالای شبکه های اینترنتی نسل جدید می باشد.

هوآوی نیز  اعلام کرده که ازقابلیت ها و تکنولوژی های جدید برای انعطاف پذیری این گوشی هوشمند استفاده کرده و البته همواره محصول جدید خود را با گوشی انعطاف پذیر سامسونگ گلکسی Fold مقایسه می کرد و تلاش داشت تا نشان دهد محصول این شرکت در مقایسه با گوشی هوشمند سامسونگ بسیار بهتر می باشد. سنسور حسگر اثر انگشت نیز در قسمت دکمه پاور در نظر گرفته شده است.

قیمتی بسیار نجومی

در حالی که این گوشی های هوشمند با توجه به خاص بودنشان قیمت بالایی را نیز دارند، سامسونگ گلکسی Fold با قیمت تعیین شده 1980 دلار رونمایی شد، اما هوآوی میت ایکس قیمت بالاتر از این را به خود اختصاص داده که تا به حال هیچ گوشی هوشمند از چنین میزان قیمتی برخوردار نبوده است، قیمت 2600 دلار برای این گوشی هوشمند خاص تعیین شده است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد