هیولایی به نام SSC Tuatara یا قاتل اصلی هایپرکارها

جنون سرعت دست از سر بشریت بر نمی دارد. بارها و بارها شرکت های خودروسازی به فکر شکستن رکورد سرعت خودروها بودند و در بسیاری از موارد هم با شکست مواجه می شدند. این شکست ها تنها یک دلیل داشت و آن هم موردی نبود جز آیرودینامیک. پس از دهه ها سرعت بالا با مقاومت در برابر باد و جلوگیری از پرواز کردن خودروها ترکیب شد اما کمی از تب جنون سرعت شرکت ها کم شده بود.

بوگاتی، کنیخ زگ، سالین، پاگانی، هنسی و … از شرکت هایی بودند که پروژه های متفاوت و البته موفقی را در طی این سال ها اجرا کرده اند. اما در این میان SSC پا را فراتر از تصور گذاشت. این شرکت پروژه هایی را راه اندازی می کرد که تمام شرکت های خودروسازی با ترس به خط قرمزهای آن فکر می کردند. هایپرکار SSC Ultimate Aero محصولی بود که با 1187 اسب بخار می توانست خواب خوش را از چشم ابرخودرو سازان برباید.

اما در اوایل سال 2018 بود که این شرکت اولین نمونه تولیدی از مدل SSC Tuatara را در همایش ها جلوی لنز دوربین ها برد. خودرویی که به واقع از مریخ آمده و تنها نکته مشترکش با دیگر هایپرکارها حرکت بروی 4 چرخ است. در این هایپرکار حتی از آینه بغل هم خبری نیست!.

در ویدئویی که در ادامه مشاهده می کنید دومین نمونه تولیدی از این هایپرکار در کنار خودروهایی مانند پاگانی هوایرا، بنتلی و استون مارتین حضور دارد. پاگانی هوایرا با تمام خاص بودنش در کنار SSC Tuatara کاملا رنگ باخته و چشم ها تماماً به سمت این مروارید مرموز است. این خودرو را می توان جانشینی قدرتمندی از مدل Aero دانست. خودرویی که با موتور 5.9 لیتر V8 و وجود دو توربو شارژر می تواند قدرت وحشتناک 1750 اسب بخار را تولید کند. این قدرت بالا در دور موتور 8800 دور در دقیقه آزاد می شود به طوری که می تواند وزن 1447 کیلوگرمی این خودرو را تا مرز 483 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو برای پادشاهی سرعت تنها باید صد مستحکم کنیخ زگ آگرا را در هم بشکند.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729