هیولای جدید سوئدی ها با نام جسکو در نمایشگاه ژنو 2019

کریستین ون ‌کونیگ زگ مردی مصمم برای ساخت خودروهایی که بسیاری از تولید کنندگان برتر در صنعت خودروسازی را به چالش کشیده است. خودروهایی که هیچ گه طعم شکست را نچشیده اند و همیشه به عنوان سریع ترین و قدرتمندترین خودروها از آنها یاد شده است.

این بار در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 تیم سوئدی کونیگ زگ با معرفی جانشین آگرا RS به فکر انقلابی دیگر در صنعت خودرو هستند. هایپرکاری که در ظاهر مدل های آگرا و رگرا را تداعی می کند اما در باطن یک اسطوره به تمام معنا است.

کریستین ون ‌کونیگ زگ نام جسکو را با یاد پدرش بروی خودرو گذاشته است. مطمئناً خودرویی که نام پدر یکی از تاثیرگذارترین افراد صنعت هایپرکار سازی را یدک می کشد، باید از هر نظر کامل و قابل احترام باشد. جسکو هایپرکار جدید سوئدی ها این بار هم به همان موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 5 لیتر مجهز شده است. اما این بار به لطف بهینه سازی های صورت گرفته در بخش توربو سارژر های دوقلو بزرگتر و کمپرسور بهبود یافته، حجم ورودی هوا به سیلندرها افزایش یافته است تا این بار شاهد قدرت نمایی این موتور باشیم.

این موتور 8 سیلندر 5 لیتری در صورت استفاده از بنزین با کیفیت توانایی تولید 1280 اسب بخار را دارد اما در صورتی که باک را با سوخت اتانول E85 پر کنید ( ترکیب 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین)، این قدرت به نزدیک 1600 اسب بخار هم می رسد.

قدرت خیره کننده جسکو از طریق جعبه دنده دوکلاچ 9 سرعته با نام Light Speed ​​Transmission به چرخ ها منتقل می شود. در کنار بهینه سازی های انجام شده در بخش توربوشارژر، کمپرسور برقی، میل لنگ، کاهش وزن بدنه و آیرودینامیک بهبود یافته، جسکو می تواند نهایت سرعت 300 مایل یا 483 کیلومتر در ساعت را تجربه کند.

اطلاعات بیشتری از این ابرخودرو در دست نیست اما می توان حدس زد که خواب خوش بوگاتی با معرفی جسکو بیش از پیش به کابوس تبدیل شده است. کونیگ زگ (کونیخ زگ) قیمت جسکو را 3 میلیون دلار تعیین کرده است و قرار است تنها 125 دستگاه جسکو را به دست افراد خاص برساند.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟