وانت برقی Rivian R1T هیولایی در قالب یک پیکاپ با 14000 نیوتن متر گشتاور !

چند سال پیش RJ Scaringe موسس و مدیر اجرایی شرکت Rivian، برنامه ای برای تولید یک خودروی غیرمعمول اما کاربردی که در گذشته هرگز توسط هیچ شرکتی تولید نشده بود را در دستور کار خود قرار داد. پس از سال ها تحقیق و توسعه، این شرکت پیکاپ Rivian R1T را معرفی کرد که با مشخصات حیرت آوری به سوی جهانی شدن است.

بیرون خودرو

این خودرو با ظاهری آینده نگارانه در قالب یک خودروی پیکاپ ظاهر شده که در کنار این ظاهر بروز، دارای قابلیت های درون جاده ای و بیرون جاده ای خاصی است. این خودرو در نمای جلو به یک نوار پهن از نورپردازی مجهز شده است و البته چراغ هایی که به صورت عمودی در این بخش نصب شده اند. بدنه ای نسبتاً عضلانی بدور از هر نوع اغراق، بر جذابیت این پیکاپ افزوده است.

نوار پهن و یکپارچه گفته شده بجز روشنایی روز، می تواند در هنگام شارژ باتری، راننده را از این فرآیند آگاه سازد. یکی از ویژگی های جذاب این پیکاپ، فضاهای مختلف برای قرارگیری بار است.

Rivian R1T با توجه به این که از موتور برقی استفاده می کند، هم در قسمت بار فضای کافی برای جابجایی دارد و هم در زیر کاپوت جلو، صندوقی را برای این منظور در نظر گرفته است. بجز این موارد، این خودروی جذاب از فضاهای دیگری که در بخش های مختلف مانند پشت کابین تعبیه شده است، بهره برده تا افراد با کمبود جا مواجه نشوند.

سیستم تعلیق

با توجه به ظاهر پویای این پیکاپ، شرکت Rivian در بخش فنی هم برای این خودرو سنگ تمام گذاشته است. استفاده از سیستم تعلیق پیچیده در کنار سیستم کنترل پویای بدنه و دمنده های تطبیقی ​​همراه با سیستم تعلیق بادی است که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را در هر شرایطی فراهم می کند. این سیستم تعلیق عملکرد خودرو را در شرایط مختلف از جمله رانندگی در اتوبان، جاده ای و بیرون جاده ای و در مسیرهای سخت و ناهموار کنترل کرده و باعث آسایش راننده و سرنشینان می شود.

داخل خودرو

در داخل خودرو هم استفاده متعدد از چوب، فضای کلاسیک اما مدرنی را ایجاد کرده است. به گفته مدیر این شرکت ” اگر چه بیرونی وسیله نقلیه اولین چیزی است که شما را جذب می کند، اما شما بیشتر وقت خود را در داخل خودرو می گذرانید، بنابراین ما به طور جدی بروی فضای داخلی ایده آل تمرکز کرده ایم “.

با توجه به استفاده زیاد از چوب در داخل خودرو، وجود 2 نمایشگر بزرگ که یکی برای بخش مولتی مدیا در نظر گرفته شده است و دیگری برای اعلام وضعیت خودرو در پشت فرمان جا گرفته است، فضای داخلی را تا حد زیادی مدرن جلوه می کند. در داخل کابین استفاده از مواد با کیفیت، طراحی پنل های مختلف با حجم های سه بعدی و البته نبود دنده در جای همیشگی خودروها، باعث شده تا سرنشینان با فضای بزرگ و عالی روبرو باشند.

موتور برقی

این پیکاپ تنومند تنها از موتور برقی استفاده می کند. این موتور توسط باتری های 180 کیلو وات، 135 کیلو وات و در آینده ای نزدیک با قدرت 105 کیلو وات در سه مدل مختلف عرضه می شود. اما قدرتمندترین باتری یعنی مدل 180 کیلو وات برای هر چرخ می تواند گشتاور حیرت آور 14 هزار نیوتن متر را در کنار 800 اسب بخار تولید کند.

این قدرت بالا باعث شده خودرویی با این جثه تنها در عرض 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. البته نهایت سرعت این خودرو بروی 207 کیلومتر در ساعت محدود شده است که آن هم به خاطر بحث آیرودینامیک خودرو است. همچنین قابل ذکر است که این خودرو با هر بار شارژ می تواند مصافتی بیشتر از 664 کیلومتر را طی کند.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS