پاناسونیک دوربین بدون آینه جان سخت G95 را با قیمت 1200 دلار معرفی کرد

بدون آینه ها با سرعت مناسبی در حال پایان دادن به عصر DSLR های دوست داشتنی هستند و توجه دوربین سازان به مدل های بدون آینه نیز نشان از علاقمندی آنها به این روند دارد پاناسونیک که از مهم ترین سازندگان دوربین های بدون آینه به شمار میرود عرضه دوربین بدون آینه G95 را به عنوان جایگزین G85 آغاز کرده است. همانند نمونه نسل قبل، G95 یک دوربین هیبریدی میان رده است که ویژگی های مناسب عکاسی و فیلمبرداری را یک جا در اختیار کاربر قرار میدهد.

دوربین بدون آینه پاناسونیک G95 مجهز به یک سنسور 20.3 مگاپیکسلی CMOS بدون فیلتر پائین گذر می باشد. همچنین این دوربین از یک تثبیت گر تصویر داخلی 5 محوره برخوردار است. پاناسونیک در این دوربین از فناوری فوکوس خودکار DFD اختصاصی خود که نوعی فوکوس خودکار بر مبنای کنتراست است، استفاده کرده و سرعت فوکوس بسیار بالایی دارد. پاناسونیک مدعیست زمان فوکوس و شناسایی چهره و چشم در این دوربین با کمک فناوری مذکور تنها 0.07 ثانیه است. عملکرد این فناوری در حین فیلمبرداری نیز بسیار مناسب است و فوکوس روی سوژه را با وجود حرکات تند و تیز حفظ میکند.

دوربین پاناسونیک G95 قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم و کیفیت 1080 با سرعت 120 فریم بر ثانیه را داست. با برخورداری از پورت HDMI، میتوان روی نمایشگر یا رکوردر اکسترنال، خروجی 8 بیتی با نسبت 4:2:2 تهیه کرد. جک هدفون و میکروفون اختصاصی از دیگر گزینه های اتصالی دوربین G95 است. اما یکی از ویژگی های جدید و مهم G95، پروفایل لوگ V-LogL پاناسونیک است که دامنه داینمیکی 12 و گزینه های متنوع تر درجه بندی رنگ ها را به ارمغان میاورد.

اما G95 از لحاظ فیزیکی نیز یک دوربین قدرتمند است و بدنه این دوربین با آلیاژ منیزیم تقویت شده با مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ساخته شده است. نمایاب OLED K2360 نقطه ای به همراه یک نمایشگر LCD  3 اینچی 1240K نقطه ای نیز در این دوربین تعبیه شده اند. یک گریپ باتری اضافه نیز شامل G95 شده که امکان استفاده از دو باتری به صورت همزمان برای عکاسی در زمان های طولانی را ساده تر میکند. G95 از دوربین بلوتوث و شبکه وای فای پشتیبانی میکند. قیمت پاناسونیک G95 معادل 1199.99 دلار است و از ماه می وارد بازار میشود.

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4