پایان کار آیتیونز فرا رسید: حذف این برنامه در نسخه بعدی macOS

بیش از 18 سال از عرضه نرم افزار آیتیونز شرکت اپل میگذرد. نرم افزاری که برای کاربران پلتفرم های اپل کاملا شناخته شده است و انقلاب بزرگی را در صنعت موسیقی ایجاد کرد. به نظر میرسد اپل قصد دارد به عمر آیتیونز پایان دهد چرا که بر اساس گزارشات جدید، اپل در حال طراحی برنامه های اختصاصی تلویزیون، موزیک و پادکست است و برای این کار از Marzipan، اپلیکیشن فریمورک یونیورسال خود استفاده خواهد کرد.

با این حرکت، برنامه های طراحی شده برای iOS به شکل یکپارچه برای سیستم عامل مک نیز ساخته خواهند شد و در زمان و منابع کار توسعه دهندگان برای بهینه سازی برنامه ها با سیستم عامل های مختلف، صرفه جویی چشمگیری میشود. منابع نزدیک به فرآیند توسعه macOS 10.15 نیز وجود برنامه های مستقل موزیک، پادکست و تلویزیون را در این نسخه از مک تائید کرده اند. تصویر افشا شده از آیکون این برنامه، شباهت آنها به نسخه های مختص iOS را نشان میدهد اما در نسخه مک، شکل آیکون ها بیشتر نزدیک به دایره است.

تقسیم شدن آیتونز به چند برنامه مستقل باعث میشود رویکرد مشابهی از عملکرد برنامه ها در دستگاه های مختلف ارائه داده شود و وجود چندین برنامه در قالب یک برنامه خارج شود. بر اساس منبعی یکسان، آیتیونز همچنان در نسخه بعدی فریمورک مک به منظور هماهنگ سازی با دستگاه های قدیمی تر اپل حاضر خواهد بود.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد