پردازنده Ryzen Threadripper PRO 7995WX با 96 هسته و 192 رشته می آید

شرکت AMD بالاخره با نسل جدید پردازنده های رده بالای خود تعداد هسته های سری Threadripper را ارتقا داد. پلتفرم رده بالای Threadripper با تأخیر طولانی با قدرت بازگشته و نمونه ای مانند Ryzen Threadripper PRO 7995WX با 96 هسته و 192 رشته به زودی در این بخش حضور پیدا می کند. می توان گفت این اولین ارتقاء بزرگ بعد از سری Threadripper 3000 است.

پردازنده لو رفته در سیستم HP Z6 G5 Workstation به کار گرفته شده که ممکن است یکی از اولین پلتفرم‌های از پیش ساخته شده توسط شرکای تجاری AMD باشد. همانطور که می دانیم، انتظار می رود سری Threadripper PRO در سری AMD HEDT اولویت اصلی AMD باشد، و البته هنوز نشانه ای از مدل های مصرف کننده غیر PRO وجود ندارد.

پردازنده 7995WX به تازگی در Geekbench ظاهر شده که پیکربندی جدیدی با 96 هسته را نشان می دهد. در حالی که فرکانس پایه به درستی نمایش داده نمی شود، اما نکته جالب این است که احتمالاً 96 هسته پردازنده می توانند به فرکانس بوست 5.14 گیگاهرتز دست یابد که در صورت صحت موضوع باید انتظار یک هیولا را داشت.

در میان سایر تغییرات پلتفرم Threadripper، باید به ارتقاء استاندارد حافظه جدیدتر DDR5 نیز اشاره کرد که برای اولین بار در اینجا استفاده می شود. نرم افزارها به دلیل عدم معرفی رسمی پردازنده اطلاعات درستی را به نمایش نمی گذارند اما با این حال، نشان می دهد که یک پیکربندی حافظه 503.27 گیگابایت (512 گیگابایت) در حال استفاده است.

علاوه بر این، امتیاز 2095 تک هسته ای و 81408 امتیاز چند هسته ای در Geekbench 5.5، این پردازنده را در میان سریع ترین های بازار قرار می دهد. در واقع، همانطور که در خبرهای قبلی اشاره شد، تا زمانی که داده های HWBOT به عنوان برترین امتیازهای ثبت شده در نظر گرفته شود، این یک رکورد جهانی جدید است.

اگر شایعات را باور کنیم، Threadripper PRO 7000 قرار است تا پایان این سه ماهه منتشر شود، اما افزایش ناگهانی اطلاعات درز این پردازنده‌ها ممکن است نشان دهد که عرضه آن حتی نزدیک‌تر از حد انتظار است.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد