پینین فارینا از طراحی پژو 405 تا طراحی و ساخت هایپر کار 1870 اسب بخار باتیستا

در طول نمایشگاه ژنو که ماه گذشته برگزار شد، ما شاهد قدرتمندترین خودروی جاده ای بودیم. این خودرو نه یک فراری بود و نه یک لامبورگینی، بلکه اولین خودروی تولیدی بود از پینین فارینا با نام باتیستا. پینین فارینا اکنون به جمع خودروسازان پیوسته است. شرکتی با بیش از 90 سال سابقه در زمینه طراحی خودرو که اکنون اولین خودروی تولیدی خود را به عنوان قدرتمندترین خودروی جاده ای طراحی و تولید کرده است.

پینین فارینا در زمینه طراحی یکی از مشهورترین شرکت های طراحی دنیا محسوب می شود که البته یکی از محصولات طراحی شده توسط این شرکت را بیش از هزار بار هر روز در سطح خیابان ها می بینیم. پژو 405 یکی از خودروهایی است که توسط پینین فارینا طراحی شده است. خودرویی که در سال 1987 روانه بازار شد اما در ایران همچنان به عنوان خودرویی خانوادگی تولید و به خوبی فروخته می شود. چنانچه به تصویر 405 تولیدی فرانسه در سال 1992 و 405 اس ال ایکس تولید داخلی نگاه بیاندازید، در اولین نگاه متوجه می شوید که همان چهره اولیه از پژو 405، هماهنگی بیشتر و البته زیباتری با کلیت خودرو داشت.

اما اولین خودروی تولیدی پینین فارینا با استفاده از موتورهای برقی در هر چرخ می تواند قدرت خیره کننده ۱۸۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر را تولید کند. ینین فارینا ادعا می کند باتیستا می تواند به حداکثر سرعت ۲۱۸ مایل یا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. به گفته این شرکت هایپرکار برقی باتیستا می تواند در کمتر از ۲ ثانیه سرعتش را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۱۲ ثانیه زمان احتیاج دارد. این قدرت بالا و عملکرد عالی در حالی صورت می گیرد که در زمان پر بودن باتری های ۱۲۰ کیلووات ساعت، باتیستا می تواند مسافتی معادل ۴۵۰ کیلومتر را طی کند.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729