برنامه ویژه امریکا برای شبکه های اینترنتی 5G: رشد اقتصادی به همراه مسائل امنیتی

دیگر وقت آن رسیده تا با شبکه های اینترنتی نسل چهارم خداحافظی کنیم و از سرعت بالای شبکه های اینترنتی 5G لذت ببریم. بعد از اینکه اولین گوشی هوشمند یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 5G روانه بازار شد حال امریکا از پوشش این شبکه های اینترنتی خبر داد. در حالی که پیش از این رقابت بین امریکا و چین برای راه اندازی شبکه های اینترنتی نسل پنجم داغ بود این امریکا بود که توانست برخی از شهر های بزرگ خود را به چنین شبکه های اینترنتی مجهز کند و حال نیز پوشش همه جانبه برای شهروندان امریکایی امکان پذیر شده است.

رشد اقتصادی در رقابتی نفس گیر

قطعا کشور چین به عنوان یکی از جدید ترین رقیب های امریکا در زمینه اقتصادی می باشد و کاملا مشخص بود که مسئولین امریکایی ار این نظر خطر جدی را احساس کردند. اما در پایان این امریکا بود که پیروز میدان شد. البته تحریم های اخیر امریکا برای شرکت های چینی مخصوصا شرکت ZTE و هواوی نشان از ترس امریکا از این کشور آسیایی داشت.

رئیس جمهور امریکا در نشست خبری اعلام کرد که با روی کار آمدن شبکه اینترنتی 5G شاهد رشد اقتصادی چشم گیری برای ای کشور خواهیم بود. وی بیان کرد برای راه انداری شبکه 5G مبلغ 275 میلیارد دلار هزینه شده و به محض اجرایی شدن، 3 میلیون شغل جدید برای شهروندان این کشورایجاد خواهد شد و سود 500 میلیار دلاری را نیز برای اقتصاد امریکا به همراه خواهد داشت.

در خلال صحبت ها رئیس جمهور ترامپ، به این نکته اشاراه کرد که سوای سرعت بالا و رشد اقتصادی چشم گیری که از این اتفاق حاصل می شود. این شرکت توجه ویژه ای به امنیت شبکه های اینترنتی 5G دارد و گوشزد کرد که شرکت های چینی مخصوصا هواوی باید اعتماد ما را برای امنیت محصولات خود جلب کند تا بتواند در باراز این کشور محصولات خود را به فروش بگذارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد