چاپ سه بعدی این بار برای رینگ تیتانیوم خودروها

چاپ سه بعدی پدیده مدرنی است اما چاپ سه بعدی بروی تیتانیوم بسیار دور از انتظار است. در حال حاضر چاپ سه بعدی بروی تیتانیوم در تولید ماهواره های صنعتی، قطعات پزشکی و اسکلت مصنوعی مورد استفاده قرار می گرد. چاپ سه بعدی این بار برای رینگ تیتانیوم خودروها در نظر گرفته شده است که نتیجه آن بسیار شگفت انگیز است. شرکت HRE با همکاری GE Additive رینگ های تیتانیومی با فناوری ساخت چاپ سه بعدی را تولید کرده اند که در حال حاضر تست های مقدماتی را پشت سر می گذارد تا در آینده ای نزدیک به بازار عرضه شود.

برای نشان دادن و نصب این رینگ های جدید از یک دستگاه مک لارن P1 استفاده شده که البته به صورت اختیاری برای این آزمایش داوطلب شده است. چرخ ها از طراحی بسیار پیچیده ای برخوردار هستند و با استفاده از اتصال قطعات جدا به صورت یک رینگ بسیار زیبا و البته سه بعدی در می آیند.

بر اساس فناوری پرتو الکترونیکی، تیتانیوم ها پودر شده تا راحت تر کار ساخت سه بعدی آن صورت گیرد. از آنجایی که تیتانیوم مستعد خوردگی نیست، نیازی نیست که برای پوشش اضافه ساعت ها وقت صرف ساخت هر رینگ شود. تنها با فرایند فورج کاری یا ماشین کاری این قطعات و با کمک فیبرکربن، با نتیجه ای بسیار زیبا و البته حیرت آور روبرو می شویم.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS