چه برنامه‌های جدیدی برای تغییرات اپ‌استور اپل در نظر گرفته شده ؟

با توجه به قانون بازارهای دیجیتال، شرکت اپل در اواخر سال جاری یک ویژگی جدید را راه‌اندازی می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را مستقیماً از طریق وبسایت ارائه دهند. کاربران اندروید از قبل می‌توانستند با دانلود فایل‌های APK این کار را انجام دهند.

شرکت اپل اعلام کرد که واسطه‌ها فرصت ارائه برنامه‌های مختلف از توسعه‌دهندگان خود را خواهند داشت. علاوه بر آن، این شرکت همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مسیر متفاوت‌تر را هم انتخاب کنند. به صورتی که مثلاً اگر بخواهید برنامه WhatsApp را دانلود کنید اما نخواهید این کار را از اپ استور انجام دهید، می‌توانید به خود وب‌سایت WhatsApp بروید و نسخه مناسب گوشی خود را دانلود کنید و در این صورت نیازی به واسطه برای دانلود برنامه نیست.

البته، هر برنامه‌ای که از طریق وب توزیع می‌شود باید دستورالعمل‌های شرکت اپل را رعایت کند. برنامه‌ها را فقط می‌توان از دامنه وبسایتی که توسعه‌دهنده در App Store Connect ثبت کرده نصب کرد. این شرکت همچنین قصد دارد چندین API را برای ادغام با عملکرد سیستم در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که سیستم به هیچ وجه مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد.

شرکت اپل تصمیم گرفته به توسعه‌دهندگان آزادی بیشتری در مورد نحوه لینک زدن به یک صفحه وب خارجی برای تکمیل تراکنش محصولات یا خدمات دیجیتال را بدهد. این شرکت ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند تبلیغات، تخفیف‌ها و سایر معاملات خود را پیاده کنند. این بدان معنی است که مجبور نخواهند بود از قالب‌هایی که اپل به آنها اختصاص داده استفاده کنند.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند