چگونه کنسول ایکس باکس سری اس خود را تمیز کنیم؟

اگر کنسول Xbox Series S شما اخیرا صدای بیش از حد معمول دارد به احتمال زیاد نیاز هست تا داخل آن را تمیز کنید. انباشته شدن گرد و غبار می تواند باعث شود که فن های کنسول شما سریعتر از حد معمول کار کند و در نتیجه باعث افزایش صدا و داغ شدن بیش از حد شود. اگر به دنبال این هستید که ایکس باکس سری اس خود را تمیز کنید ما در این مطلب آموزشی به این موضوع پرداخته ایم.

نحوه تمیز کردن کنسول Xbox Series S

ابتدا دستگاه خود را کامل خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. دستگاه را بر روی یک میز قرار دهید، دقت داشته باشید که آن را روی فرش قرار ندهید. با کمک پیچ گوشتی، دو پوشش سفید پشت کنسول را که در نزدیکی پورت های اتصال ورودی و خروخی قرار دارند، بردارید. برای باز کردن پیچ های پنهان زیر پوشش های سفید از پیچ گوشتی استفاده کنید. بعد از باز کردن پیچ ها، پوشش پایین ایکس باکس سری اس شما آزاد می‌شود که سپس می توانید آن را به آرامی از کنسول جدا کنید.

سپس کنسول خود را برگردانید و هفت پیچ سبز رنگ را با استفاده از یک پیچ گوشتی بردارید. دو طرف محفظه پلاستیکی سفید را از هم جدا کنید تا بتوانید شاسی را جدا کنید. اکنون می توانید با استفاده از یک پارچه میکروفیبر یا یک برس دستگاه را پاکسازی کنید. پس از اتمام کار قاب پلاستیکی را مجدداً به شاسی وصل کنید و پیچ ها را در محل خود قرار داده و آن ها را محکم کنید. ایکس باکس سری اس خود را دوباره به برق وصل کنید و کنسول خود را به محل قبلی خود برگردانید.

چند بار باید Xbox Series S خود را تمیز کنیم؟

مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که هر سه تا شش ماه یکبار کنسول خود را تمیز کنید، اما این به محل زندگی شما بستگی دارد. اما در صورتی که شاهد صدای زیاد از فن کنسول خود بوده اید نیاز دارد تا داخل آن تمیز شود.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024