امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۲۰:۵۷

کارکنان شرکت سامسونگ در هفتم ماه ژوئن دست به اعتراض می‌زنند

بزرگترین اتحادیه کارگری سامسونگ یا NSEU خواستار اعتراض یک روزه علیه سامسونگ شده و این اولین بار است که هزاران کارمند صدای خود را علیه این شرکت بلند می‌کنند. این اتحادیه خواهان افزایش حقوق به همراه پاداش اضافی مرتبط با درآمد سامسونگ است. این احتمال وجود دارد که پس از شنیدن جهش 933 درصدی سود عملیاتی سازمان برای دوره سه ماهه اول سال 2024، کارکنان بر این باورند که حق داشتن بخشی از این سود را دارند.

حدود 28000 از کارکنان شرکت سامسونگ برای اعتراض یک روزه در 7 ژوئن دست به دست هم داده و از مرخصی استحقاقی خود برای درخواست افزایش حقوق از سامسونگ استفاده کردند. اعلام این اعتراض توسط مقامات اتحادیه صادر شد که کنفرانس مطبوعاتی را به صورت زنده پخش کردند. رویترز گزارش داد بنری وجود دارد که روی آن نوشته شده: «ما دیگر نمی‌توانیم سرکوب کارگری را تحمل کنیم.»

شرکت سامسونگ تلاش کرده تا با پیشنهاد افزایش حقوق 5.1 درصدی کارکنان خود را راضی کند، اما NSEU اعلام کرده که این افزایش کافی نیست. در عوض، کارکنان خواهان افزایش 6.5 درصدی حقوق و پاداش‌های اضافی هستند که بخشی از سود سه ماهه سامسونگ به حساب می‌آید. این شرکت انتظار دارد که سود عملیاتی سه ماهه دوم 2024 کمی کمتر از آنچه در سه ماهه اول انباشته شده باشد، اما تلاش خواهد کرد تا با کاهش مخارج خود در هر سطح ممکن، حداکثر کارایی را در همه بخش‌ها به دست آورد.

با این اعتصاب احتمالی کارکنان، سامسونگ نمی‌تواند آن سطوح تولید بالا را حفظ کند و تقریباً در هر زمینه‌ای به شدت آسیب خواهد دید. رئیس اتحادیه، Son Woo-mok، گفته که سامسونگ ادعا کرده در دهه گذشته با یک بحران مواجه بوده، اما این نباید بهانه‌ای برای نادیده گرفتن خواسته‌های کارکنان باشد. هیچ اطلاعاتی در مورد اتحادیه‌های کوچک‌تر که در 7 ژوئن به این اقدام خواهند پیوست وجود ندارد.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *