کاهش 10 درصدی قیمت حافظه های NAND

بنا به گزارش شرکت TrendForce قیمت حافظه های NAND در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری به میزان 10 درصد کاهش پیدا می کند. دلیل این کاهش قیمت کمتر شدن درخواست بازار برای این نوع حافظه ها نسبت به سال گذشته است. این کاهش قیمت در حالی است که معمولاً در نیمه دوم هر سال شاهد اوج فروش محصولات الکترونیک هستیم اما در مدت مشابه سال جاری این میزان فرش رشد چشم گیری نداشته است.

همچنین این شرکت به سه دلیل اصلی برای این کاهش قیمت اشاره کرده است که به عنوان دلیل اول باید به تمایل کمتر کاربران به تعویض گوشی های هوشمند خود با نمونه های جدید به دلیل استفاده از سخت افزار مشابه اشاره کرد. همین دلیل باعث شده است تا فروش گوشی های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر باشد.

دلیل دوم عرضه قوی لپ تاپ ها در نیمه اول سال جاری بوده است که انتظار می رود این میزان در نیمه دوم یا سه ماهه سوم و چهارم کمتر از نیمه اول سال باشد. و سومین دلیل به خاطر رقابت شدید در حوزه تولید حافظه های اس اس دی ویژه سرور ها است.

گفته می شود تقاضا برای سیستم های سرور رشد ثابتی داشته و این سیستم ها در بخش ذخیره سازی هم با درخواستی مشابه روبرو شده است. در نهایت آن چه که مشخص است کم شدن قیمت بخشی از قطعات سخت افزاری است که در این میان باید کاهش 10 درصدی حافظه های NAND را هم به آن اضافه کرد.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد

1 دیدگاه

سحر مرداد 16, 1397 - 7:28 ق.ظ
خیلی هم خوب
دیدگاه بگذارید