اسکانیا هم از ایران رفتنی شد

تحریم های آمریکا سبب خروج شرکت های فعال اروپایی از ایران شد. شرکت هایی که با میل خودشان از ایران نرفته اما برای بقا و البته از دست ندادن بازار بزرگی به نام بازار آمریکا تن به این خروج اجباری دادند. شاید خروج شرکت هایی مانند پژو سیتروئن تاثیر چندانی در امور روزمره کشور نداشته باشد اما خروج شرکت هایی که به نوعی حمل و نقل به آن وابسته است می تواند بخشی از بازار کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر عامل اسکانیا اعلام کرد با شروع شدن تحریم های آمریکا فروش محصولات این شرکت در ایران متوقف می شود اما فروش قطعات یدکی ادامه خواهد داشت. شرکت خودرو سازی سوئدی اسکانیا که خودروهای سنگین وزن حمل و نقل را تولید می کند، همکاری خود را در ساخت و مونتاژ محصولات با شرکای ایرانی قطع کرده اما همچنان فروش قطعات یدکی را ادامه می دهد.

اسکانیا همکاری خود را در ایران با شرکت های عقاب افشان و ماموت شروه کرده بود اما با وجود تحریم ها این همکاری به نظر می رسد که به آخر خط رسیده است. هنریک هنریکسون اعلام کرد ” تمام سفارش های این شرک به دلیل تحریم های جدید آمریکا لغو خواهد شد. با توجه به اطلاعاتی که به دستمان رسیده است، اگر اتفاق مثبتی صورت نگیرد همه فروش ما با خطر جدی مواجه خواهد شد “.

باید به این نکته اشاره کنیم که با لغو همکاری اسکانیا با ایران بخش بزرگی از حمل و نقل جاده ای کشور با مشکل روبرو خواهد شد. اما تنها نکته ای که تا حدودی می تواند خیال اتوبوس داران و کامیون داران را راحت کند، توزیع قطعات یدکی برای این خودرو ها است.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر

1 دیدگاه

فلاح مرداد 16, 1397 - 10:10 ق.ظ
حمل و نقلمون خیلی استاندارد بود اینم بهش اضافه شد تازه هواپیماهای مسافربری هم دیگه هس...????
دیدگاه بگذارید