گزارش اختصاصی بنچیمو از غرفه سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد

نمایشگاه خودرو مشهد همچنان با درخشش کم به کار خود ادامه می دهد. همانطور که در گزارش قبلی عنوان کردیم این نمایشگاه به دلیل خارج شدن شرکت های اروپایی و البته لغو کردن برخی از غرفه ها، از آنچه تصور می شد خلوت تر بود. به هر حال سایپا در صورت نبود شرکای اروپایی اش تنها با محصولات چینی در این نمایشگاه حضور داشت.

البته سایپا نسبت به ایران خودرو عملکرد بهتری را در نمایشگاه به نمایش گذاشت و با تمام زیر مجموعه هایش در این نمایشگاه ظاهر شد. جدیدترین محصول سایپا به نام رهام که در نمایشگاه شیراز برای اولین بار رونمایی شد در این نمایشگاه حضور داشت. این محصول تازه از راه رسیده با موتور 4 سیلندر BM16 که همان موتور استفاده شده در برلیانس است، دارای حجم موتور 1650 سی سی است که می تواند قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر را تولید کند. این خودرو در 6 کلاس مختلف با سطح امکانات متفاوت ارائه می شود. دو کلاس اولیه این خودرو از رینگ 15 اینچ به همراه لاستیک 185 استفاده می کند اما 4 کلاس دیگر از رینگ 16 اینچ با لاستیک های 205 استفاده می کنند.

از دیگر تجهیزات رهام می توان به کروزکنترل، تعداد 6 کیسه هوا، سنسور پارک، ورود و خروج بدون نیاز به سویچ، استارت دکمه ای، پخش 7 و 10 اینچ اندروید، سیستم فرمان برقی حساس به سرعت و تجهیز شدن به سیستم پایش فشار لاستیک اشاره کرد. همچنین این خودرو از موسسه یورو NCAP دارای 3 ستاره ایمنی است.

دیگر خودرو موجود در غرفه سایپا چانگان CS 55  و CS 75 بود. مدل چانگان CS 55 دارای موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو است که می تواند قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن متر را تولید کند. این خودرو از جعبه دنده 6 سرعته خودکار استفاده می کند که باعث شتاب صفر تا صد کیلومتر 12 ثانیه و نهایت سرعت 190کیلومتر در ساعت شده است. چانگان CS 75 هم از دو موتور 1.8 توربو و 2 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند.

خودروی دیگر چانگان ایدو XT است که دارای دو موتور 1.6 لیتر تنفس طبیعی به قدرت 125 اسب بخار و 1.5 لیتری توربو با قدرت 169 اسب بخار است که از تکنولوژی BlueCore استفاده می کند که فناوری مشترک مزدا و فورد است. این فناوری تعادل مناسبی بین مصرف بهینه و آلایندگی برقرار کرده است. البته خبرها حاکی از آن است که سایپا از موتور 1.5 لیتری توربو برای این خودرو استفاده می کند. هر سه مدل چانگان از جعبه دنده AISIN ژاپن استفاده می کنند.

عکس های مربوط به خودروهای موجود در غرفه سایپا که توسط تیم بنچیمو گرفته شده را می توانید در گالری تصاویر زیر مشاهده کند.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS

1 دیدگاه

قیمت رسمی سیتروئن C3 اعلام شد : اعلام قیمت خودرویی که نیامده رفت – بنچیمو آذر 25, 1397 - 2:20 ب.ظ
[…] آسفالت خیابان ها می بینیم. با حضور پر رنگ سیتروئن C3 در نمایشگاه های خودرو، این خودرو به سرعت بین مردم محبوب شد اما به چشم برهم […]
دیدگاه بگذارید