سامسونگ گلکسی نوت 9 را معرفی کرد: غریبه آشنا

بالاخره پرچمداری که مدت ها خبرها و گمانه زنی هایش در هر لحظه شنیده می شد و البته به دلیل محبوبیت بالا از طرف مخاطبین هم دنبال می شد، طی مراسمی در شهر نیویورک رونمایی شد. این محصول کره ای که می توان آن را جذاب ترین پرچمدار رونمایی شده در نیمه دوم سال جاری میلادی دانست، اینک با تغییراتی به دنیای بی انتهای گلکسی ها راه یافت.

خانواده گلکسی را باید مهمترین عضو انتخابی بین کاربران در زمان خرید دانست و البته سرآمد این خانواده یعنی نوت همواره با دنیایی از تغییرات و ترکیبی جذاب از فناوری های سخت افزاری همیشه مورد توجه جهانیان بوده است. نوت 9 همچون دیگر اعضای خانواده نوت از فناوری های جدید و البته پیشرو در زمینه ی گوشی های هوشمند استفاده کرده است. در بخش ظاهری می توان مهمترین تغییر را جابجایی سنسور اثر انگشت دانست. سنسور اثر انگشت در نوت 9 این بار در زیر دوربین قرار گرفته است تا برای باز کردن قفل گوشی کمتر مزاحم دوربین و تمیزی پوشش روی آن شد.  و اما تغییرات و مشخصات نوت 9:

نمایشگر

گلکسی نوت حتی در اولین عضو از خانواده هم با نمایشگری برتر روبرو بود، حال نوت 9 هم باید این رویه را ادامه دهد و به برترین نمایشگر گوشی های همراه مجهز شود. صفحه نمایش نوت 9، نمایشگری بدون مرز است که از اس 8 به بعد در محصولات سامسونگ مشاهده شد. اما در نوت 9، نسبت به نوت 8 با افزایش 0.1 اینچ روبرو هستیم که باعث شده است پرچمدار جدید سامسونگ با نمایشگری با ابعاد 6.4 اینچ روانه بازار شود.

این نمایشگر از نوع سوپر امولد است که از نظر دقت رنگ همچون روال سابق با بهینه سازی هایی همراه بوده است. رزولشن صفحه نمایش نوت 9 برابر با 1140×2960 است اما کاربر می تواند همچون گذشته برای بهینه کردن مصرف انرژی رزولوشن نمایشگر را تغییر داده و به پایین ترین حد خود برساند.

سخت افزار

در بخش سخت افزاری همانطور که انتظار می رفت سامسونگ از پردازنده اگزینوس 9810 در نوت 9 استفاده کرده است. بسیاری از وب سایت ها این پیشبینی را می کردند که سامسونگ از پردازنده ای جدید در نوت 9 استفاده کند، اما روند هر ساله سامسونگ با این پیشبینی کاملا متفاوت است. این پردازنده همان پردازنده ای است که در اس 9 و اس 9 پلاس مورد استفاده قرار گرفت.

از مشخصات این پردازنده می توان به فناوری ساخت 10 نانومتری با ساختار FinFET، تعداد 8 هسته که 4 هسته پر قدرت آن با فرکانس 2.9 گیگاهرتز فعالیت کرده و 4 هسته ضعیف تر آن با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز، پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن 4K، پشتیبانی از استاندارد مخابراتی Cat18 و قابلیت رندر کردن ویدیوهای گرفته شده با رزولوشن 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه و البته دقت رنگ 10 بیت اشاره کرد. پردازنده گرافیکی مجتمع استفاده شده از نوع Mali-G72 MP18 است که دارای فرکانس کاری 850 مگاهرتز است.

اما سامسونگ برای این پردازنده قدرتمند از سیستم خنک کننده آب کربن استفاده کرده است تا در پردازش های سنگین کاربر را با گرم شدن بیش از حد مواجه نسازد. سامسونگ کارکرد این خنک کننده را با استفاده از هوش مصنوعی عنوان کرده است اما باید منتظر ماند و دید که کاربر در زمان کارکردن با این فبلت چه نظری دارند.

سامسونگ امسال قید حافظه داخلی 64 گیگابایت را زده و تنها نوت 9 را با حافظه داخلی 128 و 512 گیگابایت روانه بازار می کند. این در حالی است که کاربران می تواند بروی گوشی خود از کارت حافظه جانبی تا 1 ترابایت بهره ببرند که همین موضوع می تواند مدل 128 گیگابایت را از مدل 512 گیگابایتی خوش شانس تر کند. حافظه رم هم به ترتیب ظرفیت داخلی یعنی 128 گیگابایت و 512 گیگابایت به مقدار 6 و 8 گیگابایت در نظر گرفته شده است.

باتری

سامسونگ بعد از مدت ها از یک باتری قدرتمند در پرچمدارانش استفاده کرد. نوت 9 این بار نسبت به نسل قبل با یک تغییر اساسی روبرو شده است و آن هم استفاده از یک باتری پرقدرت 4000 میلی آمپر است که سامسونگ تبلیغ بسیاری برای شارژدهی آن در تمام روز کرده است. آنطور که سامسونگ اعلام کرده، این باتری در شرایط سخت هم می تواند نوت 9 را تا یک روز سرپا نگه دارد. البته با وجود فناوری های جدید چه در بخش سخت افزاری و چه بهینه سازی های نرم افزاری سامسونگ بهترین انتخاب را برای ظرفیت باتری انجام داده است، زیرا در صورت کم بودن ظرفیت باتری و تغییرات صورت گرفته در بخش های مختلف نوت 9، به نظر می رسید که این پرچمدار حتی نصف روز هم در شارژدهی دوام نمی آورد.

البته باید عنوان کرد که نوت 9 از شارژ سریع کابلی و شارژ سریع بیسیم پشتیبانی کرده تا کاربر در هر صورت با کمترین زمان به بیشترین شارژ ممکن دست یابد.

دوربین

نوت 9 در بخش دروبین هم تشابهاتی با اس 9 پلاس دارد. این پرچمدار از دو دوربین 12 مگاپیکسل استفاده می کند. لنز 12 مگاپیکسلی از نوع Dual Pixel سوپر اسپید است که با دو درچه دیافراگم متغیر کار خود را انجام می دهد این لنز می تواند در شرایط کم نور با دریچه دیافراگم f/1.5 عکاسی کند و در شرایط نوری مناسب از دریچه دیافراگم f/2.4 بهره گیرد. این گشودگی متغیر می توان به کاربر تجربه بهتری از عکاسی در شب را هدیه کند.

ویژگی های دیگری مانند لرزشگیر اپتیکال کارآمد و لنز 12 مگاپیکسل تله فوتو از دیگر جذابیت های این بخش است. لنز تله فوتو با گشودگی f/2.4 دارای زوم 2 برابر اپتیکال و بزرگنمایی 10 برابر دیجیتال است. این ویژگی خصوصاً برای عکس برداری پرتره و طبیعت بسیار کاربردی و البته برای کاربر جذاب است.

دوربین سلفی نوت 9 هم با شباهت هایی دارای لنز 8 مگاپیکل با گشودگی دیافراگم f/1.7 است.

همانطور که انتظار می رفت سامسونگ نرم افزار دوربین را با بهینه سازی هایی در نوت 9 روبرو ساخته است. دوربین نوت 9 اینک در کنار سخت افزار قدرتمند از یک نرم افزار با بهره گیری از هوش مصنوعی استفاده می کند. به گفته سامسونگ هوش مصنوعی دوربین می تواند تا 20 صحنه را از موضوعات مختلف شناسایی کرده تا کاربر را برای ثبت بهتر موقعیت یاری کند. همچنین اگر مشکلی در شناسایی موضوع صورت گیرد، نرم افزار به کاربر هشدار داده تا مشکل را برطرف کرده یا موقعیت عکاسی خود را تغییر دهد.

قلم

قلم را می توان نقطه قوت خانواده نوت دانست. سامسونگ در این سالها به خوبی توانست از قابلیت های قلم در خانواده نوت استفاده کند. این بار نوت 9 به قلمی پیشرفته تر از قبل مجهز شده است. قلم S Pen جدید در نوت 9 برای اولین بار به ارتباط بیسیم بلوتوث مجهز شده که می تواند ویژگی های جدیدی را برای این قلم به همراه داشته باشد. این قلم به بلوتوثی با مصرف انرژی کم مجهز شده است تا نوت 9 را با مشکل مواجه نسازد.

قلم جدید می تواند قابلیت هایی همچون سلفی گرفتن با فشردن دکمه قلم، کنترل و پیمایش بخش مولتی مدیا و گالری و قابلیت افزودن برنامه های مختلف به وسیله برنامه نویسی برای تجربه ای جدید داشته باشد. به طور مثال برنامه نویسان می توانند از ویژگی های جدید قلم S Pen برای کنترل بخش های مختلف و نرم افزار های مختلف استفاده کنند.

صدا

در بخش صدا هم نوت 9 با اسپیکر استریو عملکردی مناسب را در این بخش داشته است. مدتها بود که تمام رقبا از اسپیکرهای استریو در محصولات خود استفاده می کردند اما سامسونگ تنها به استفاده از یک اسپیکر پا فشاری می کرد. اما همانطور که در پرچمداران اخیر این شرکت مشاهده کرده ایم، اسپیکر استریو هم بعد از سال ها به جمع محصولات سامسونگ اضافه شده است.

البته باید منتظر ماند و دید که این تغییرات تا چه حد می تواند فروش نوت 9 را تضمین کند و آیا دارندگان نوت 8 و دیگر پرچمداران سامسونگ را به خرید این محصول تازه از راه رسیده ترغیب می کند یا خیر؟

پست های مرتبط

رویداد Galaxy Unpacked دهم ژوئیه در پاریس برگزار خواهد شد

گلکسی نوت 9 با استفاده از یک رام سفارشی می‌تواند از ویژگی‌های Galaxy AI بهره ببرد

سیستم خنک‌کننده آیفون 16 برای وظایف مرتبط با هوش مصنوعی بهینه می‌شود

15 نظرات

فلاح مرداد 19, 1397 - 4:52 ب.ظ
نوت همیشه جذاب بوده.راستی قیمت نوت 9 چنده؟
جواد مظفری مرداد 19, 1397 - 4:54 ب.ظ
قیمت نوت 9 از سمت سامسونگ 1000 دلار عنوان شده
فلاح مرداد 19, 1397 - 4:54 ب.ظ
کاش همون 1000 دلار قدیم بود????????
تعمیر پذیری سامسونگ گلکسی نوت ۹ توسط کاربران حرفه ای سخت یا آسان است؟ .بنچیمو شهریور 7, 1397 - 10:10 ق.ظ
[…] گلکسی نوت ۹ جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که مدت کوتاهی از معرفی و رونمایی آن می گذرد و وب سایت IFIXIT به عنوان مرجع کالبدشکافی و راهنمایی برای تعمیر تجهیزات دیجیتال به بررسی قابلیت تعمیر پذیری Note 9 پرداخته است. نکته جالب توجه، اعطای امتیاز مشابه برای هر دو گوشی پرچمدار نوت ۸ و نوت ۹  در بخش تعمیر پذیری است. […]
مقایسه دوربین سونی اکسپریا XZ3 و سامسونگ گلکسی نوت ۹ - موبایل و تبلت - بنچیمو شهریور 11, 1397 - 9:10 ق.ظ
[…] در سمت دیگر پرچمدار تازه معرفی شده سامسونگ یعنی نوت ۹ قرار گرفته است. نماینده سامسونگ از دو دوربین ۱۲ […]
رتبه دوم دوربین برای گلکسی نوت ۹ در DXOMARK - موبایل و تبلت - بنچیمو شهریور 20, 1397 - 1:32 ب.ظ
[…] هوشمند پرچمداران مختلف بوده است.  تا قبل از رونمایی از گلکسی نوت ۹ هوآوی پی ۲۰ پرو در صدر جدول و به ترتیب اچ تی سیu12+  و […]
ریزر فون ۲ گیمینگ با اسنپدراگون ۸۴۵ موبایل و تبلت موبایل و تبلت .بنچیمو مهر 19, 1397 - 4:01 ب.ظ
[…] فون ۲ نیز از یک پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ همانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ بهره می برد که قطعا رضایت سرعت بالا در بازی و اجرای آن […]
ریزر فون ۲ گیمینگ به صورت رسمی رونمایی شد موبایل و تبلت موبایل و تبلت .بنچیمو مهر 19, 1397 - 11:43 ب.ظ
[…] فون ۲ نیز از یک پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ همانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ بهره می برد که قطعا رضایت سرعت بالا در بازی و اجرای آن […]
ریزر فون ۲ به صورت رسمی رونمایی شد موبایل و تبلت موبایل و تبلت .بنچیمو مهر 19, 1397 - 11:44 ب.ظ
[…] فون ۲ نیز از یک پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ همانند سامسونگ گلکسی نوت ۹ بهره می برد که قطعا رضایت سرعت بالا در بازی و اجرای آن […]
بهبود دوربین های سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با به روز رسانی جدید .بنچیمو مهر 23, 1397 - 10:13 ب.ظ
[…] توجه به اینکه گلکسی نوت ۹ از قابلیت AI به صورت دستی نیز بهره می برد این اتفاق برای […]
تبلت سامسونگ گلکسی بوک ۲ رقیب جدید مایکروسافت سورفیس پرو رسما معرفی شد - بنچیمو مهر 27, 1397 - 8:40 ب.ظ
[…] برای این تبلت جدید همانند گلکسی نوت ۹ از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می برد. صفحه نمایش ۱۲ […]
بنچمارک های منتشر شده از ۱۰ گوشی برتر اندرویدی موبایل و تبلت - بنچیمو مهر 29, 1397 - 0:17 ق.ظ
[…] ۷.      Samsung Galaxy Note 9 Snapdragon 845 SoC […]
شایعات جدید از سامسونگ W2019 - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو مهر 30, 1397 - 9:31 ب.ظ
[…] برای درگاه شارژر و هدفون در نظر گرفته شده است و هماند گلکسی نوت ۹ خبری از جک ۳.۵ میلی متری […]
مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۹ و شیائومی می میکس ۳ .بنچیمو آبان 4, 1397 - 9:09 ق.ظ
[…] کنند. یکی از این محصولات پرچمدار جدید غول کره ای یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۹ می باشد که از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه […]
ویوو Y95 جذاب و دوست داشتنی معرفی شد - تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو آبان 22, 1397 - 3:53 ب.ظ
[…] ای به نظر می رسد، که با قیمت ها نجومی پرچمدارنی چون سامسونگ گلکسی نوت ۹ و گوشی های هوشمند جدید اپل غیر قابل مقایسه است. رنگ های […]
دیدگاه بگذارید