رقابت چین با آمریکا برای دست یابی به نسل پنجم ارتباطات بی سیم

اخبار به دست آمده نشان می دهد که چین قصد رقابت با آمریکا برای دست یابی زودتر به فناوری نسل پنجم ارتباطات بی سیم را دارد. از سال 2015  تا کنون پروژه نسل پنجم ارتباطات بی سیم چیزی حدود 2 بیلیون دلار برای ایالت متحده هزینه در بر داشته است اما گویا چین قصد پیشی گرفتن را دارد و همانطور که آمار نشان میدهد چین توانسته است 10 برابر بیشتر از ایالات متحده سایت هایی را تأسیس کند که توانایی پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات بی سیم را داشته باشند.

کشور چین توانسته است تا کنون بیش از 350,000 سایت های برج تلفن همراه را بسازد این در حالیست که ایالات متحده موفق شده است کمتر از 30,000 از این سایت ها را به مرحله اجرایی برساند. با نگاهی دقیق تر می بینیم که روند پیشرفت کشور چین در یک دوره سه ماهه سال 2017 به اندازه روند پیشرفت ایالات متحده در سه سال اخیر بوده است.

گزارشات و آمار به دست امده قطعا زنگ خطری برای ایالات متحده که خود را ابر قدرت جهانی می داند می باشد که نتواند اولین کشوری باشد که از قابلیت نسل پنجم ارتباطات بی سیم استفاده خواهد کرد و گویا چین قصد پیشی گرفتن را در سر دارد و قطعا کشوری که برای اولین بار به این فناوری دست پیدا کند دوره ای از پتانسیل اقتصادی بی رویه و قدرتمندی را برای آن کشور به ارمغان خواهد آورد.

لازم به ذکر است که گفته شود هزینه نصب تجهیزات مورد نیاز برای نسل پنجم ارتباطات بی سیم در چین حدود 35 درصد ارزان تر از ایالات متحده می باشد و گویا کشور چین با دستی پر پا به این رقابتت سخت گذاشته است. شرکت های آمریکایی همچون تی موبایل، وریزون و اسپرینت اعلام کرده اند که در اوایل سال 2019 قابلیت ارائه نسل پنجم ارتباطات بی سیم را خواهند داشت، حال باید ببینیم که چه کسی گوی رقابت را از دیگری خواهد دزدید و اسم کشور خود را به عنوان اولین کشور دست یافته به این فناوری نسل جدید ارتباطات بی سیم ثبت خواهد کرد.

پست های مرتبط

قیمت خرده فروشی پردازنده Core i9-14900KS مشخص شد

مایکروسافت قابلیت ارتقا رایگان ویندوز 7 و 8 به 10 و 11 را لغو می‌کند

اطلاعات نسل بعدی کارت گرافیک Xe2 اینتل با کد Battlemage فاش شد

1 دیدگاه

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ در جستجوی بهترین ها موبایل و تبلت .بنچیمو آبان 3, 1397 - 4:09 ب.ظ
[…] زودتر از کشور های دیگر به این قابلیت دسترسی خواهد داشت. رقابت چین با آمریکا برای اولین کشور مجهز به پوشش شبکه ۵G . آمریکا توانست گوی رقابت را از این غول آسیایی بگیرد و […]
دیدگاه بگذارید