گلکسی نوت 9 با استفاده از یک رام سفارشی می‌تواند از ویژگی‌های Galaxy AI بهره ببرد

گوشی گلکسی نوت 9 هنوز هم یکی از بهترین دستگاه‌های نوتی است که سامسونگ ساخته و حتی با وجود اینکه این شرکت دو نسل دیگر از دستگاه‌های نوت را عرضه کرد، برخی از کاربران فکر می‌کنند که بهترین سری همان نهمی بوده است. خوشبختانه، این دستگاه به تازگی مجموعه‌ای از ویژگی‌های Galaxy AI را به لطف یک رام سفارشی به نام Noble ROM دریافت کرده است.

Noble ROM توسط AlexisXDA تنها با هدف اطمینان از اینکه گوشی گلکسی نوت 9 زنده بماند توسعه داده شد. اکنون آخرین نسخه Noble ROM در راه است و ادعا می‌شود که با استفاده از آن ویژگی‌های Galaxy AI روی گوشی گلکسی نوت 9 کار خواهد کرد. توسعه‌دهنده یک تیزر در توییتر منتشر کرد مبنی بر اینکه بیلد جدید در ماه می سال 2024 در دسترس خواهد بود و از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. ویژگی‌هایی که در حال حاضر در این رابطه کار می‌کنند عبارتند از Generative Edit ،Live Translate ،Interpreter و Circle to Search.

تصور نحوه عملکرد این ویژگی‌ها در گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 کار چشمگیری به نظر می‌رسد. چراکه این ویژگی‌ها واقعاً برای دستگاه‌های قدیمی‌تر در نظر گرفته نشده‌اند و هوش مصنوعی روی دستگاه در زمان عرضه این گوشی‌های مورد توجه نبود، اما اکنون به نظر می‌رسد که AlexisXDA موفق به انجام این کار شده و این یک نمایش چشمگیر از توانایی این دستگاه‌ها به حساب می‌آید.

این نکته را هم باید در مورد گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 مجهز به ویژگی‌های Galaxy AI در نظر داشت. اگرچه به نظر می‌رسد این کار امکان‌پذیر باشد، اما ما در مورد میزان باگ‌هایی که کاربران قرار است تجربه کنند خبری نداریم. این احتمال وجود دارد که این ویژگی‌ها بدون هیچ مشکلی کار کنند، اما در عین حال هم می‌توان انتظار مشکلاتی در نحوه استفاده از رام را داشت.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد