LG Display قصد دارد پنل‌های OLED گیمینگ با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تنظیم را به تولید انبوه برساند

شرکت LG Display آماده تولید انبوه از پنل‌های OLED گیمینگ پیشرفته خود با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تنظیم است.

LG Display امروز اعلام کرد که اولین پنل OLED گیمینگ را با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تغییر توسعه داده و تولید انبوه پنل 31.5 اینچی را در ماه جاری آغاز کرده در نتیجه با این کار به ورود خود در بازار نمایشگرهای گیمینگ پیشرفته شتاب بخشیده است. این پنل OLED گیمینگ پیشگام به کاربران اجازه می‌دهد تا آزادانه بین نرخ تازه‌سازی بالا (FHD∙480Hz) و حالت وضوح بالا (UHD∙240Hz) انتخاب کنند.

در حالت نرخ تازه‌سازی بالای پنل LG Display، کاربران می‌توانند از سبک بازی‌هایی مانند شوتر اول شخص یا مسابقه‌ای لذت ببرند که در آن‌ها تغییرات سرعت و صفحه‌نمایش اهمیت ویژه‌ای دارد. تغییر به حالت رزولوشن بالا هم تجربه فوق‌العاده‌ای را از تماشای فیلم‌هایی با جلوه‌های بصری زیاد یا محتوای 4K با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. در مقایسه، پنل‌های معمولی حتی زمانی که نرخ تازه‌سازی تغییر می‌کند، وضوح ثابتی دارند که تطبیق‌پذیری آنها را برای چندین برنامه محدود می‌کند.

یکی از مدیران LG Display به نام Won-seok Kang، اظهار کرد: «ما با فناوری‌های متمایزکننده OLED، مانند ارائه رنگ‌های مشکی بی‌نقص، زمان پاسخ‌دهی سریع و نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده، ارزش جدیدی برای مشتریان ایجاد خواهیم کرد و پیشگامی خود را در بازار نمایشگرهای گیمینگ پیشرفته تقویت خواهیم کرد.»

نرخ تازه‌سازی به تعداد تصاویر نمایش‌داده‌شده بر روی یک مانیتور در هر ثانیه اشاره دارد، در حالی که وضوح نشان‌دهنده تعداد پیکسل‌هایی است که یک صفحه می‌تواند نشان دهد. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، هنگام انتقال سریع صفحه، تصاویر صاف‌تر و واضح‌تر ظاهر می‌شوند، در حالی که وضوح بالاتر کیفیت ویدیو و تصویر دقیق‌تری را امکان‌پذیر می‌کند.

راه‌حل پیشرفته در پنل LG Display، فرکانس و وضوح دینامیکی یا همان DFR، به‌طور مستقل توسط خود LG توسعه یافته است. با ورود DFR، کاربران می‌توانند با تنظیم سرعت پردازش تصویر، اولویت را بین نرخ تازه‌سازی و وضوح انتخاب کنند. این فناوری برای اولین بار با این پنل 31.5 اینچی گیمینگ OLED ال‌جی دیسپلی اعمال شد.

پنل OLED گیمینگ LG Display همچنین به سایر فناوری‌های نمایشگر LG مجهز شده تا تجربه همه‌جانبه را افزایش دهد. اینها شامل META Technology 2.0 مبتنی بر نوآوری Micro Lens Array (MLA) این شرکت است که انتشار نور از مواد آلی را برای بالا بردن کیفیت تصویر به حداکثر می‌رساند. همچنین فناوری Thin Actuator Sound که مستقیماً صدا را از صفحه نمایش بدون بلندگوی مجزا تولید می‌کند، برای ارائه صدای واضح به کار گرفته شده است.

LG Display قصد دارد تا پنل OLED گیمینگ 31.5 اینچی جدید خود را به برندهای جهانی تجهیزات گیمینگ ارسال کند که شرکت مادر خودش یعنی LG Electronics یکی از آنهاست. این شرکت امسال با مجموعه کاملی از پنل‌های OLED گیمینگ در ابعاد 27، 31.5، 34، 39 و 45 اینچی، به گسترش خود در بازار نمایشگرهای گیمینگ پیشرفته سرعت می‌بخشد.

برخلاف LCD ها که نیاز به نور پس‌زمینه دارند، پنل‌های OLED گیمینگ این شرکت خودتابشی هستند که هر پیکسل را قادر می‌سازد تا رنگ مشکی کامل و کیفیت تصویر واقعی را تولید کند. این پنل LG Display با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده 480 هرتز، همچنین سریع‌ترین زمان پاسخگویی به مقدار 0.03 میلی ثانیه را در بین پنل‌های موجود در بازار دارد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟