تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد

از زمانی که شرکت اپل تراشه M3 خود را برای آخرین مدل‌های آیپد کنار گذاشت و به M4 روی آورد، این تراشه جدید به‌عنوان جهشی بزرگ در عملکرد و کارایی در نظر گرفته شده بود. با این حال، در حالی که تفاوت CPU بین دو تراشه می‌تواند زیاد باشد، ادعاهای مختلفی در مورد عملکرد پردازنده گرافیکی یکسان در تراشه‌های M4 و M3 مطرح شده و ما در اینجا، نگاهی دقیق‌تر به این ادعاها می‌اندازیم.

جالب توجه است که در طی معرفی رسمی اپل از تراشه M4، این شرکت هرگونه مقایسه با تراشه M3 را نادیده گرفت و تقریباً طوری عمل کرد که انگار تراشه M3 وجود ندارد. در عوض، توجه اپل بر روی تراشه M2 متمرکز شده بود و بیان کرد که تراشه M4 افزایش عملکرد 50 درصدی را نسبت به تراشه M2 در بخش CPU ارائه می‌کند و با 10 هسته گرافیکی همراه می‌شود که Mesh shading و پشتیبانی از ردیابی پرتو را ارائه می‌دهد.

با نمودار عملکرد به اشتراک گذاشته شده در توییتر، یک کارشناس فناوری اطلاعات تخمین می‌زند که عملکرد پردازنده M4 برای برتری قابل توجهی در برابر M3 و M2 کافی است. در مورد عملکرد پردازنده گرافیکی هم وی اشاره می‌کند که M4 و M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو عملکرد مشابهی دارند. بعلاوه، منتقد برجسته Geekerwan که شهرت خود را با آزمایش همه‌جانبه گوشی‌های هوشمند و چیپ‌ست‌های رده بالا به دست آورده، در وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی BiliBili بیان می‌کند که M4 هیچ بهبودی در عملکرد گرافیکی M3 ارائه نخواهد کرد. با این حال، او اشاره می‌کند که تغییر به فرآیند 3 نانومتری نسل دوم TSMC می‌تواند بهره‌وری انرژی را بهبود بخشد و این نشان می‌دهد که بار دیگر اپل می‌تواند به جای عملکرد خام روی افزایش زمان عمر باتری تمرکز کند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد