سیستم خنک‌کننده آیفون 16 برای وظایف مرتبط با هوش مصنوعی بهینه می‌شود

گوشی آیفون 16 اپل دارای پیشرفت‌های مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد در iOS 18 و پردازش روی دستگاه خواهد بود که منجر به عملکرد سریع‌تر می‌شود. با این حال، این ویژگی‌ها اجزایی مانند تراشه اصلی، فلش NAND و RAM را تحت فشار قرار می‌دهد. برای رسیدگی به این موضوع، اپل خنک‌کننده را ارتقا می‌دهد و همچنین تراشه حافظه را از تراشه اصلی جدا می‌کند.

قبلاً شایعه شده بود که گوشی آیفون 16 دارای سیستم حرارتی گرافنی است که باعث می‌شود گرما را سریعتر دفع کند. اکنون اما negativeonehero مشخص نکرده که اپل قصد دارد چه نوع خنک‌کننده‌ای را به مجموعه گوشی آینده اضافه کند و ما امیدواریم که سیستم خنک‌کننده‌ای مانند خانواده گلکسی S24 سامسونگ را ببینیم. در هر صورت، منبع خاطرنشان می‌کند که خنک‌کننده ارتقا یافته به گونه‌ای طراحی می‌شود که نیازهای محاسباتی سنگین هوش مصنوعی را برآورده کند و می‌تواند به طور موثر 6 وات برق را بدون ایجاد گلوگاه حرارتی مصرف کند.

مشخص نیست که منظور از این 6 وات فقط توان تراشه اصلی یا همان A18 Pro باشد یا اینکه این محدودیت قدرت برای همه اجزا است. به علاوه برای کمک به انتقال حرارت، فلش NAND جدا از برد منطقی قرار می‌گیرد، اما اگر اینطور باشد، ممکن است اپل در سری آیفون 16 برد منطقی کوچک‌تری را به کار ببرد. شایعه مورد اشاره این موضوع را هم مشخص نکرده است.

تراشه سه نانومتری A17 Pro که در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به کار گرفته شد نتوانست در اوج عملکرد خود عمل کند، چراکه اپل راه‌حل خنک‌کننده‌ای را به کار نمی‌برد. اکنون جدا از خنک‌کننده جدید، نمونه اولیه باتری گوشی آیفون 16 پرو در یک پوسته فلزی به تصویر کشیده شده و این حرکت می‌تواند یکی دیگر از تکنیک‌های اپل برای کنترل حرارتی باشد.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد