گزارش اختصاص بنچیمو از سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران : غرفه عظیم خودرو

سومین دوره از نمایشگاه های خودروی تهران را باید یکی از ضعیف ترین نمایشگاه های برگزار شده طی این چند سال دانست. به نوعی می توان گفت دورهمی های خودرو در کشور بسیار جذاب تر از این نمایشگاه بودند. امسال در این نمایشگاه با حضور نیافتن شرکت های مطرح اروپایی در ایران به دلیل تحریم ها، تنها شاهد غرفه های ایران خودرو، سایپا، سیف خودرو و عظیم خودرو بودیم.

عظیم خودرو یکی از غرفه داران امسال سومین دوره از نمایشگاه های خودرو تهران بود. این شرکت پس از سال ها فعالیت در ایران این بار محصولات هن تنگ را برا عرضه در ایران انتخاب کرده است. محصولاتی قد بلند از چین که در رده خودروهای لوکس این کشور قرار می گیرد. عظیم خودرو برای بازار ایران دو خودروی کراس اوور هن تنگ X7 و هن تنگ X5 را معرفی کرده است.

هن تنگ X5

 

هن تنگ X5 را باید یک کراس اوور کامپکت سایز متوسط دانست که در نگاه اول از ظاهر شیک و کیفیت ساخت مناسب برخوردار است. این خودرو که برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد، به صورت استادانه به تقلید از ظاهر چند خودرو محبوب پرداخته تا در نهایت با نمایی پخته و بی عیب در آن روبرو باشیم. هن تنگ X5 با ابعاد 4501×1820×1648 میلی متر، دارای وزن خالص 1498 کیلوگرم است که به موتور 4 سیلندر توربوشارژر به حجم 1.5 لیتر مجهز شده است.

این خودرو با وجود موتور 4 سیلندر توربوشارژر می تواند 154 اسب بخار قدرت را در دور موتور 5600 دور در دقیقه و گشتاور 215 نیوتن متر را در دور موتور 2000 تا 4000 دور در دقیقه تولید کند. با این وجود می توان گمان برد که کشش این خودرو با توجه به وزن 1.5 تن مخصوص خانواده هایی است که خیلی به هیجان در رانندگی احتیاج ندارند. این خودرو نیروی خود را توسط جعبه دنده خودکار CVT تنها به چرخ های جلو منتقل می کند و در نهایت تا سرعت 180 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

موتور کم حجم با تکنولوژی پر خوران یا توربوشارژر به همراه جعبه دنده CVT باعث شده تا این خودرو با توجه به باک نزدیک به 50 لیترش، مصرف سوختی برابر با 7.7 لیتر در 100 کیلومتر دارد. استاندارد آلایندگی یورو 5 هم از دیگر نکات مثبت این خودرو است.

این خودرو با ظرفیت 5 سرنشین و فاصله 2600 میلی متری بین محورها، می تواند فضای نسبتاً مناسبی را در طول سفر و مسیرهای طولانی برای مسافران مهیا سازد. راننده هم با وجود فرمان برقی و ترمز دستی برقی به راحتی می تواند با این خودرو ارتباط برقرار کند. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که فرمان برقی مشخصات جاده را به فرمان و به دست های راننده منتقل نمی کند.

هن تنگ X5 در دو کلاس Elite و Luxury به بازار عرضه می شود. از امکانات و ویژگی های بیرونی این خودرو می توان به رادار عقب، چراغ هالوژنی (برای مدل Elite)، چراغ زنون (برای مدل Luxury)، چراغ رانندگی در روز یا دی لایت، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک تشخیص نور (برای مدل Luxury)، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ های همراهی تا درب منزل، سنسور باران (برای مدل Luxury)، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی (برای مدل Luxury)، آینه های تاشوی برقی (برای مدل Luxury)، نورپردازی پشت دستگیره ها و ریل سقفی جهت نصب باربند اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی این خودرو شامل کیسه هوای سمت راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی (برای مدل Luxury)، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سیستم هشدار سوختن لامپ ها، سیستم ضد سرقت خودرو، بدنه با طراحی قفسه ای، بکارگیری میله و ورق های محافظ تصادفات در درون چهار درب، ایزوفیکس صندلی کودک، سیستم ترمزهای جلو دیسکی هوا خنک و سیستم ترمزهای عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم کمک ترمز ناگهانی، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کنترل پایداری ESC و سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC است.

در بخش امکانات رفاهی داخل هن تنگ X5 با خودرویی کامل روبرو هستیم که مانند یشتر رقیبان هموطنش می خواهد مشتری را بیشتر در این بخش ها راضی نگه دارد تا بخش مشخصات فنی. از امکانات رفاهی موجود در این کراس اوور می توان به صندلی چرمی ارگونومیک، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت (برای مدل Luxury)، نورپردازی زیبای داخلی، فرمان چرمی با دکمه های کنترلی و قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، نمایش دمای بیرونی اتاق، رکاب نورپردازی شده، دکمه استارت و توقف موتور بدون کلید، ورود به خودرو بدون کلید، مانیتور مولتی مدیا به همراه رهیاب و دوربین دنده عقب، شش عدد بلندگو، سقف شیشه ای یا پانوراما (برای مدل Luxury)، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی خودکار (برای مدل Luxury)، تهویه مطبوع مجهز به فیلتر غبار، جاعینکی و آینه وسط ضد نور اشاره کرد.

هن تنگ X7

 

اما برادر بزرگتر هن تنگ X5 یعنی هن تنگ X7 از ظاهری پخته تر و امکاناتی لوکس تر برخوردار است. این کراس اوور سایز متوسط در سال 2016 روانه بازار شد که البته چینی ها در سال 2017 دو مدل دیگر از این خودرو را که یکی اسپرت است و دیگری هیبریدی است را به خط تولید خود اضافه کردند. این خودرو با ابعاد 4670×1902×1697 میلی متر، ظرفیتی برای 5 سرنشین دارد و با فاصله 2810 میلی متری، بهتر از برادر خود میزبان مسافران در مسیرهای طولانی است.

این خودرو از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژر با حجم 2.0 لیتر استفاده می کند تا در نهایت قدرتی معادل 190 اسب بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه و گشتاور 250 نیوتن متر را در دور موتور 2400 تا 4400 دور در دقیقه تولید کند. موتور 4 سیلندر توربوشارژر قدرتش را توسط جعبه دنده خودکار 6 سرعته 6DCT تنها به چرخ های جلو می رساند تا وزن 1685 کیلوگرمی هن تنگ X7 را تا نهایت سرعت 185 کیلومتر در ساعت همراهی کند.

هن تنگ X7 از باک سوخت بزرگتری برخوردار است تا بتواند موتور قدرتمند تر را در طی مسیرهای طولانی بهتر همراهی کند. این کراس اوور با توجه به باک 60 لیتر، مصرف سوختی معدل 8.8 لیتر در 100 کیلومتر را داراست که البته به نظر می رسید تا حدودی کمتر از میزان گفته شده باشد. استادارد آسلایندگی یورو 5 هم یکی دیگر از مواردی است که در این کراس اوور همچون بردار کوچک ترش دیده می شود.

هن تنگ X7 هم مانند برادر کوچک تر خود در دو کلاس مختلف اما با نام های Luxury و Honor وارد بازارها می شود. از امکانات و ویژگی های بیرونی این خودرو می توان به رادار جلو (برای مدل Honor)، رادار عقب، چراغ هالوژنی (برای مدل Luxury)، چراغ زنون (برای مدل Honor)، چراغ رانندگی در روز یا دی لایت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، سنسور باران (برای مدل Honor)، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشوی برقی (برای مدل Honor)، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند و چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک تشخیص نور (برای مدل Honor) اشاره کرد.

تجهیزات ایمنی این خودرو شامل کیسه هوای سمت راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای (برای مدل Honor)، کمربند ایمنی جلو از نوع پیش کشنده، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها، سیستم ضد سرقت خودرو، بدنه با طراحی قفسه ای، بکارگیری ورق محافظ تصادفات در درون چهار درب، بکارگیری میله و ورق های محافظ تصادفات در درون چهار درب، سپر جلو با ساختار جاذب ضربه ایزوفیکس صندلی کودک، سیستم ترمزهای جلو دیسکی هوا خنک، سیستم ترمزهای عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD / CBC، سیستم کمکی ترمز EBA / BAS / BA، سیستم کمکی ترمز ناگهانی BOS، سیستم کنترل پایداری ESC / ESP / DSC، سیستم کنترل خودرو در سربالایی HAC و ترمز دستی برقی  EPB هستند.

اما داخل هن تنگ X7 کاملا متفاوت با دیگر خودروهای چینی است. این خودرو با امکانات گسترده ای می تواند نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود بکشاند. از جمبه امکانات رفاهی این کراس اوور می توان به داشبورد و صندلی چرمی، تودوزی مشکی اسپرت، تنظیم برقی صندلی های جلو (برای مدل Honor)، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی، نورپردازی لوکس داخلی، فرمان چرمی چند منظوره، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، نمایش دمای بیرونی اتاق، رکاب نورپردازی شده (برای مدل Honor)، دکمه استارت و توقف موتور بدون کلید، ورود به خودرو بدون کلید، صفحه مانیتور مولتی مدیا به همراه رهیاب و دوربین دید عقب، قابلیت اتصال و لینک تصویر گوشی های موبایل با مانیتور، نمایش 360 درجه ای خودرو در مانیتور (برای مدل Honor)، نمایشگر سرعت بر روی شیشه یا هد آپ دیسپلی (برای مدل Honor)، شش عدد بلندگو (برای مدل Honor)، قطب نما و ارتفاع سنج، قابلیت اتصال USB / iPod، سقف شیشه ای یا پانوراما (برای مدل Honor)، سیستم تنظیم دمای تهویه مطبوع الکتریکی دو ناحیه ای مجهز به فیلتر گرد و غبار (برای مدل Honor)، سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب، درب برقی صندوق عقب (برای مدل Honor)، آینه وسط ضد نور و جا عینکی اشار کرد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟