گزارش مالی سه ماهه اول 2019 اینتل: رشد PC و افت سرورها، درآمد ثابت!

در ادامه سریال انتشار گزارشات مالی کمپانی های بزرگ دنیای فناوری، این بار نوبت به تراشه ساز بزرگ امریکایی، کمپانی اینتل رسیده تا رویکرد مالی خود در سه ماهه آغازین سال مالی 2019 را منتشر کند. درآمد کمپانی در طول سه ماه، حدودا 5 میلیارد دلار به اضافه 1.4 میلیارد دلار پرداخت سود سهام و 2.5 میلیارد دلار برای بازخرید 49 میلیون از سهام کمپانی بوده است.

نتایج مالی کمپانی در سه ماهه ابتدایی به نسبت پیش بینی های صورت گرفته در ماه ژوئن مقدار کمی بیشتر بوده است. به گفته مدیر عامل اینتل، این کمپانی علاوه بر عرضه محصولاتی با قدرت بالا و ادامه مسیر معماری 10 نانومتری، موفق به مدیریت قیمت گذاری حافظه های NAND نیز شده است. اینتل در طول این مدت در تلاش بوده جایگاه خود را در بازار بهبود بخشد به کارهای اجرایی و نوآوری ها سرعت دهد. باب سوان در ادامه صحبت های خود گفته هدف اینتل سرمایه گذاری بر روی فناوری های مهم و کلیدی است که بازدهی و پیشرفت را برای مشتریان ما به دنبال داشته باشد.

اما در مورد جزئیات عملکرد اینتل در طول سه ماهه گذشته میتوان به رشد 4 رصدی تجارت های PC محور کمپانی به سبب محصولات قدرتمند جدید کمپانی و رشد در صنعت گیمینگ، تجارت بزرگ و مودم اشاره کرد. اما اوضاع در بخش تجارت های دیتا محور با افت سالانه 4 درصدی چندان مساعد نبوده است. با وجود رشد 5 درصدی در بخش ذخیره سازی ابری، بخش خدمات ارتباطی 4 درصد افت داشته و درآمد از بخش دولتی و تجاری نیز 21 درصد کاهش پیدا کرده است. درآمد بخش اینترنت اشیای کمپانی اینتل نیز رشد درآمد 8 درصدی را نسبت به همین دوره از سال قبل به خود دیده و Mobileeye با رشد 38 درصدی به رکورد درآمد 209 دست پیدا کرده است. بخش حافظه اینتل در حضور در چالش قیمت گذاری، 12 درصد درآمد کمتری داشته است.

منبع: techpowerup

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد