امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۵ ساعت : ۱۸:۰۴

گوشی Vivo X200 اولین پرچمداری خواهد بود که از تراشه Dimensity 9400 بهره می‌برد

شرکت مدیاتک در حال آماده‌سازی تراشه Dimensity 9400 خود برای عرضه در اواخر سال 2024 شده و گفته می‌شود که این شرکت رابطه نزدیکی با Vivo دارد، چراکه قبلاً گزارش شده بود این شرکت اولین پرچمدار خود را با همین تراشه رده بالا معرفی کرده است. اکنون به گفته یکی از کارشناسان، این گوشی X200 نام دارد.

البته جای تعجب ندارد که گوشی X200 ویوو اولین پرچمداری باشد که از تراشه Dimensity 9400 بهره می‌برد، چراکه این سازنده چینی اولین شرکتی بود که از تراشه Dimensity 9300 در مدل‌های X100 و X100 Pro و از تراشه +Dimensity 9300 در مدل‌های X100s و X100s Pro استفاده کرد. این اتفاقات ثابت می‌کند که هر دو شرکت شرکای استراتژیکی هستند و مدیاتک احتمالاً اولین دسته از چیپ‌ست‌های رده بالای خود را برای این مشتری خود رزرو می‌کند.

اسمارت پیکاچو در Weibo هیچ مشخصات دیگری را از گوشی Vivo X200 فاش نکرد و تاریخ عرضه Dimensity 9400 را هم ارائه نداد. گفته شده مدیاتک از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC برای این تراشه استفاده می‌کند، یعنی همان فناوری مورد استفاده برای تراشه M4 اپل. این امر باید به تراشه Dimensity 9400 ویژگی‌های عملکردی و بازده انرژی بهبود یافته‌ای بدهد تا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام رقابت کند.

منبع این خبر اشاره کرده که گوشی Vivo X200 دارای یک دوربین زوم پریسکوپ و یک باتری بزرگ است و همچنین گفته که تراشه Dimensity 9400 احتمالاً با وجود استفاده از فرآیند تولید پیشرفته‌تر TSMC، کمی انرژی بیشتری مصرف کند. یکی دیگر از منابع در Digital Chat Station اشاره کرده که پرچمداران اسنپدراگون 8 نسل 4 که اواخر امسال معرفی می‌شوند، دارای ظرفیت باتری 5500 میلی آمپر ساعتی یا بالاتر خواهند بود تا مصرف انرژی بالای تراشه را جبران کنند. به نظر می‌رسد هر دو مدل Dimensity 9400 و Snapdragon 8 Gen 4 تلاش خواهند کرد تا هم از یکدیگر و هم از تراشه A18 Pro آینده اپل برتری داشته باشند.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *