یکی از مدیران ایکس‌باکس از مایکروسافت جدا شد

در حالی که نام کریم چودری به اندازه فیل اسپنسر یا مت بوتی شناخته شده نیست، طرفداران ایکس‌باکس که اطلاعیه‌های این شرکت را دنبال می‌کنند، احتمالاً با چهره او آشنا هستند. چودری به‌عنوان معاون شرکت فناوری‌های نوظهور در ایکس‌باکس، مسئول بسیاری از خلاقیت‌های بازی‌های مایکروسافت در سال‌های اخیر بود. از جمله این خلاقیت‌ها می‌توان به سازگاری با بازی‌های کنسول نسل قبلی و بازی‌های ابری ایکس‌باکس اشاره کرد.

اکنون طبق گزارش جدیدی از Windows Central، کریم چودری مایکروسافت را ترک می‌کند و در واقع دیروز آخرین روز او با این شرکت بود. در حالی که نمی‌دانیم چودری در آینده چه کاری انجام خواهد داد، اما گفته شده که جدایی او تصادفی بوده و ربطی به مسائل اخیر مانند ارتقا سارا باند به ریاست ایکس‌باکس، انتصاب مت بوتی به عنوان مسئول اکتیویژن بلیزارد و اخراج‌های جمعی ایکس‌باکس ندارد.

تا زمان خروج از شرکت، چودری روی راه‌اندازی یک تیم مرتبط با هوش مصنوعی در بازی که با نام XEmTech شناخته می‌شود، کار می‌کرد. حدس زده می‌شود که این تیم روی یک ربات چت هوش مصنوعی ایکس‌باکس کار می‌کند و به فناوری ارتقاء مقیاس DirectSR شرکت کمک می‌کند. تیم XEmTech اکنون دیگر زیر چتر بخش سخت‌افزاری ایکس‌باکس حرکت می‌کند که در حال حاضر توسط Roanne Sones سرپرستی می‌شود که بیشتر به خاطر کارش در حوزه ویندوز شناخته شده است.

در حالی که دقیقاً نمی‌دانیم چرا چودری تیم ایکس‌باکس را ترک می‌کند، منتها این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که این بخش دچار آشفتگی است و بازی‌های انحصاری این شرکت در حال پورت شدن برای پلتفرم‌های دیگر هستند. حتی گفته شده که Game Pass در حال بی‌اهمیت شدن است. مشخص نیست که آیا خروج چودری به این موضوع مرتبط هست یا نه، اما اگر آینده‌ای شخص‌ثالث شدن برای بخش بازی مایکروسافت در پیش باشد، شاید نیاز و تمایل کمتری به نوع ویژگی‌های خاص مانند سازگاری با بازی‌های کنسول نسل قبلی و بازی‌های ابری وجود داشته باشد.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود