برندگان و بازندگان سال 2019: محصولات گوگل

سال 2019 به اتمام رسیده و حال زمان آن است تا به بررسی برخی گوشی های هوشمندی که در این سال رونمایی شده اند بپردازیم. محصولات گوگل با شروع سال میلادی 2019 عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، در ادامه حتی گوگل تلاش کرد تا بار دیگر قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد اما با برخی مشکلاتی مواجه شد. در این مقاله قصد داریم تا به برخی محصولات گوگل، بخصوص گوشی های هوشمند این شرکت بپردازیم و بررسی کنیم که این گوشی های هوشمند چه عملکردی را از خود به نمایش گذاشتند.

برندگان: گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

بی شک باید پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را تا به امروز جزو بهترین گوشی های هوشمند این شرکت دانست. این محصولات در قالب گوشی های هوشمند میان رده روانه بازار شدند و با توجه به عملکرد فوق العاده ای که از خود به نمایش گذاشتند توانستند تا کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کنند.

در زمان رونمایی پیکسل 3 ایکس ال شاهد رونمایی آیفون 10 مکس نیز بودیم. تنها سنسور در نظر گرفته شده برای دوربین اصلی پیکسل 3 توانست عملکرد بسیار بهتری را به نسبت سنسور های دوربین اصلی آیفون 10 مکس از خود در حالت نور کم و بخصوص نور شب نشان دهد.

چنین اتفاقی غرور اپل را به شدت خدشه دارد کرد اما پیکسل 3 ایکس ال باز هم دست بردار نبود و این بار توانست در کنار آیفون 10 آر نام خود را به عنوان بهترین گوشی هوشمند مجهز به یک سنسور دوربین اصلی در وب سایت معتبر دگزومارک به ثبت برساند.

بعد از این گوشی های هوشمند شاهد رونمایی پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال بودیم. این محصولات نیز با بهره بردن از مشخصات فنی کمی ضعیف تر و قیمت مقرون بصرفه تر توانستند فروش خوبی را در بازار جهانی به خود اختصاص دهند.

بازندگان: پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

گوگل بعد از روند موفقیت آمیز خود با گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تصمیم گرفت تا محصولی را در حد و اندازه های یک پرچمدار روانه بازار کند. پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت، پا به عرصه رقابت با غول های دنیای گوشی های هوشمند گذاشتند.

اما اولین حضور گوگل نتوانست چندان شکوهمندانه به پایان برسد. در همان ابتدا با توجه به شباهت طراحی در نظر گرفته شده برای معماری سنسور های دوربین اصلی این گوشی های هوشمند با طراحی دوربین های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس، حاشیه های بسیاری را به وجود آورد.

این پرچمداران برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند گوگل، از دو سنسور برای دوربین اصلی بهره بردند. سنسور هایی که توقع می رفت همانند پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارند. اما این بار پیکسل 4 ایکس ال با کسب امتیاز 112 از وب سایت دگزومارک نتوانست رتبه ای بهتر از هشتم را در جدول رده بندی این وب سایت معتبر به خود اختصاص دهد.

از دیگر مشکلات این گوشی های هوشمند می توان به سنسور تشخیص چهره آن اشاره کرد. عملکردی که با هدف رقابت با پرچمداران جدید اپل روانه بازار شدند. اما در همان ابتدا به مشکلات و باگ های امنیتی بسیاری برخوردند. نمی توان گفت گوگل با رونمایی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال شکست خورد، اما بدون شک نتوانست آنگونه که باید و توقع می رفت از خود عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !