آیپد پرو سال 2020 اپل از اینترنت 5G پشتیبانی می کند / دست یابی به تکنولوژی mmWave

اپل در سال میلادی گذشته در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که قصد ندارد در سال 2020 هیچ گوشی هوشمندی را با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم رونمایی کند. اما چندی پیش توافقاتی بین این شرکت امریکایی و کوالکام صورت گرفت. با این تفاصیل در سال میلادی جاری شاهد روتمایی گوشی های هوشمند جدید این شرکت با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G خواهیم بود. اما در اخباری که به تازگی منتشر شده، آیپد پرو سال 2020 اپل نیز به مودم 5G مجهز خواهد شد.

اپل پیش از این که اعلام کرده بود قصد رونمایی از هیچ گوشی هوشمند 5G را ندارد، دلیل این اتفاق از سوی اپل عدم فراگیری شبکه های اینترنتی نسل پنجم اعلام شده بود. اما واقعیت این بود که هیچ یک از شرکت هایی که قادر به تولید مودم ها و پردازنده های 5G بودند، مایل به همکاری با اپل نبودند.

تا اینکه کوالکام در حالی که پیش از این پیشنهاد همکاری از سوی اپل را رد کرده بود، این بار در بیانیه منتشر شده از سوی شرکت اپل، قصد دارد تا مودم و پردازنده های 5G خود را در اختیار این شرکت امریکایی بگذارد.

پشتیبانی از تکنولوژی mmWave

اما از دیگر اخبار جالبی که به تازگی منتشر شده، پشتیبانی آیپد پرو سال 2020 و نیز پرچمداران جدید این شرکت از تکنولوژی mmWave  می باشد.

شبکه های اینترنتی 5G در دو باند مشخص قرار خواهند گرفت. باند 6GHZ به همراه باند mmWave برای شبکه های اینترنتی 5G در نظر گرفته شده اند.

باند 6GHZ قادر خواهد بود تا سرعت دانلود 100 تا 150 مگابایتی را ارائه دهد. در سال میلادی جاری بیشتر فرستنده های در نظر گرفته شده قرار است چنین باندی را برای شبکه های اینترنتی 5G در دسترس قرار دهند. در طرف مقابل اما باند mmWave  قادر است سرعت دانلود 1 گیگابایت در ثانیه را نیز ارائه دهد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !