امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۱۴:۲۹

خداحافظی اپل با کوالکام ؟ آیفون 18 با تراشه‌های خود شرکت و داینامیک آیلند کوچک‌تر تغییر می‌کند !

گزارش شده تمام مدل‌های سری آیفون 18 اپل به‌جای استفاده از مودم‌های 5G شرکت کوالکام، از تراشه بیس‌باند اختصاصی C2 خود شرکت بهره می‌برند. این تراشه همزمان با عرضه آیفون 16e در سال گذشته در حال توسعه بود. با این حال، به گفته یکی از تحلیلگران، اپل قصد دارد یک تراشه بی‌سیم دیگر را هم به مدل‌های پرچم‌دار اضافه کند که جانشین مستقیم تراشه N1 شود. علاوه بر این، تغییرات دیگری مانند کوچک‌تر شدن بخش «داینامیک آیلند» هم در راه است.

جف پو، تحلیلگر مؤسسه GF Securities از وبسایت MacRumors اعلام کرد بسیاری از این ارتقاها قبلاً هم طی گزارش‌هایی مطرح شده بودند اما نکته‌ای که بیش از همه در میان این تراشه‌های آیفون 18 جلب توجه می‌کند، معرفی تراشه شبکه N2 است. اپل اعلام کرده بود که تراشه N1 از نظر عملکرد کلی و پایداری اتصال، به‌ویژه هنگام استفاده از قابلیت‌هایی مانند Personal Hotspot و AirDrop، بهبودهایی ارائه می‌دهد. با این حال، هنوز مشخص نیست تراشه N2 دقیقاً چه تفاوت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت.

اپل

در مورد تراشه C2 هم گفته شده که از هر دو فناوری mmWave و sub-6GHz برای شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. این اولین باری هست که اپل چنین سطحی از ارتباط بی‌سیم فوق‌سریع را به محصولات خود می‌آورد. همچنین گزارش شده که C2 با فناوری ساخت 4 نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود که می‌تواند به بهبود مصرف انرژی سری آیفون 18 منجر شود.

از دیگر تغییرات مورد انتظار، کوچک‌تر شدن بخش داینامیک آیلند آیفون 18 هست. قبلاً هم درباره این موضوع صحبت شده بود. گفته شده اپل قصد دارد فناوری Face ID و اجزای مرتبط با آن را به زیر پنل OLED منتقل کند. در نتیجه، اندازه داینامیک آیلند شاید تا 35 درصد کاهش یابد و نسبت «نمایشگر به بدنه» در مدل‌های آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس افزایش پیدا کند.

کل سری آیفون 17 با تراشه Wi-Fi 7 خود اپل عرضه می‌شودهمچنین انتظار می‌رود هر دو مدل آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس به تراشه A20 Pro مجهز شوند که اولین تراشه 2 نانومتری اپل محسوب می‌شود. علاوه بر این، فناوری دیافراگم متغیر هم احتمالاً به این دو پرچمدار اضافه خواهد شد که انعطاف‌پذیری بیشتری در بخش دوربین فراهم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس در ماه سپتامبر معرفی شوند. احتمال دارد آیفون تاشوی اپل هم در ادامه سال جاری میلادی معرفی شود؛ بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد تراشه‌های آیفون 18 پرو چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *