قابلیت جدیدی از ویندوز 11 که مدیریت نورپردازی RGB قطعات را یکپارچه سازی می کند

قطعاً خرید قطعاتی با نورپردازی RGB یکی از لذت بخش ترین لحظات ستاپ های جدید است، اما نرم افزارهای مختلف برای مدیریت نورپردازی نه تنها راهکار جالبی نیست بلکه بارها شاهد اختلال و نا امنی این برنامه ها در ویندوز بودیم. همانطور که همه در انتظار یک پلتفرم مشترک برای مدیریت نورپردازی های آدرس پذیر بودیم، خبر رسیده که مایکروسافت در تلاش است این قابلیت را به ویندوز 11 اضافه کند.

تصاویر منتشر شده از مورد انتظارترین قابلیت ویندوز 11 یعنی مدیریت تمام قطعات و تجهیزات مجهز به نورپردازی RGB آدرس پذیر، یک خبر خوب برای کاربران است. تلاش مایکروسافت برای ارائه یک پلتفرم یکپارچه در بخش تنظیمات ویندوز برای مدیریت نورپردازی RGB، ستودنی است. با این وجود دیگر نه از Corsair iCUE یا Razer Synapse خبری است نه از نرم افزاری های اختصاصی تولیدکننده قطعات.

این گزینه ممکن است به زودی برای گیمرهای رایانه شخصی در دسترس باشد. یک گزینه شخصی سازی جدید که در تنظیمات ویندوز برای کنترل نورپردازی قطعات سخت افزارهای و تجهیزات جانبی مانند صفحه کلیدهای گیمینگ، ماوس یا هدست ظاهر می شود. گزینه های موجود شامل تغییر روشنایی، نوع جلوه نور (افکت های مختلف) یا مهمتر از همه رنگ نورپردازی است. همانطور که در تصاویر منتشر شده مشخص است، این گزینه ها برای تمام سخت افزارهای متصل به USB، حتی Stream Deck در دسترس خواهند بود.

در حال حاضر، هیچ تاییدی وجود ندارد که آیا این گزینه‌ها از مادربرد و کارت گرافیک های مجهز به نورپردازی RGB نیز پشتیبانی می‌کنند یا خیر، اما از نظر فنی نیز این امکان وجود دارد. با این حال، چون تعداد شرکت های تولیدکننده و نرم افزارهای اختصاصی مدیریت بسیار زیاد است، نباید به این زودی منتظر ارائه مدیریت جهانی RGB در ویندوز 11 باشیم.

پست های مرتبط

اولین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام احتمالاً در ماه اکتبر سال 2024 معرفی شود

طراحی حلقه شارژ MagSafe در آیفون 16 نازک‌تر خواهد بود

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد