شرکت ADATA از سالید M.2 PCIe Gen5 با سرعت 14 گیگابایت در ثانیه خبر داد

شرکت نام آشنا ای دیتا در رویدادی با نام Dawn of the New Xtreme که بخشی از رویدادهای نمایشگاه CES 2022 است، از محصولات جدیدش از جمله رم های DDR5، تجهیزات جانبی و لپ تاپ و همچنین نسل جدید سالیدهای M.2 PCIe Gen5 با سرعت خیره کننده 14 گیگابایت در ثانیه رونمایی می کند.

شرکت ADATA بر اساس یک اطلاعیه مطبوعاتی سالیدهای جدید Project Nighthawk و Project Nightbird را به جهانیان معرفی کرد. این سالیدهای بر اساس رابط PCIe 5.0 فعالیت می کنند و به پروتکل NVMe 2.0 متکی هستند. همچنین نهایت ظرفیت گفته شده برای نسل پنجم M.2 SSD تا 8 ترابایت است که دسترسی به چنین ظرفیتی تنها با اشغال کردن یک اسلات تنها یکی از ویژگی های جذاب این نسل می باشد.

این نسل از سالیدها با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به سالیدهای PCIe 4.0، قادر هستند تا نهایت سرعت خواندن 14 گیگابایت در ثانیه را ارائه کنند. هرچند گزینه های اولیه بر اساس سرعت 12 گیگابیت در ثانیه و 10 گیگابیت در ثانیه برنامه ریزی می شوند که باز هم سرعتی بسیار ایده آل برای انتقال داده ها در منبع ذخیره سازی است. در واقع در نسل جدید سالیدها شاهد 103 درصد سرعت خواندن سریعتر و 67 درصد سرعت نوشتن سریعتر نسبت به سالیدهای Gen 4 هستیم.

لازم به ذکر است که هیچ پلتفرمی حتی مادربردهای Z690 امکان سازگاری مستقیم با M.2 PCIe Gen5 را ندارند. کاربران در صورت نیاز می توانند کارت توسعه M.2 متصل به PCIe را تهیه کنند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !