ادوبی لایت روم برای مک منتشر شد: اولین نرم افزار اصلی Adobe در اپ استور

ادوبی لایت روم اولین نرم افزار توسعه داده شده توسط شرکت شناخته شده ادوبی است که بالاخره به اپ استور سیستم عامل مک شرکت اپل راه پیدا کرده است.

ادوبی لایت روم یکی از نرم افزارهای مجموعه Creative Cloud محسوب میشود و اکنون کاربران مک میتوانند آن را دریافت کنید. این یکی نرم افزارهایی است که اپل قول قرار گرفتن آن را در اپ استور بعد از بازطراحی این فروشگاه نرم افزاری به کاربران داده بود.

آفیس 365 و Live Studio دیگر نرم افزارهایی هستند که اپل وعده قرارگیری آنها در اپ استور مک را داده است. نرم افزار آفیس مایکروسافت مدتی پیش در اپ استور برای سیستم عامل مک قرار گرفت. ادوبی تاکنون نرم افزارهای دیگری را نیز برای سیستم عامل توسعه داده است اما نسخه های سبک برنامه های این شرکت به شمار رفته است.

برنامه هایی مانند Photoshop Elements که نسخه سبک شده برنامه اصلی فتوشاپ محسوب میشود. به همین ادوبی لایت روم اولین نرم افزار اصلی این شرکت برای سیستم عامل مک است که امکان استفاده رایگان به مدت 7 روز بر روی MacOS وجود دارد و پس از 7 روز، باید برای استفاده از این نرم افزار ماهانه 10 دلار پرداخت کنید.

همانند آفیس 365، امکان پرداخت حق اشتراک لایت روم نیز از طریق سرویس های اپل ممکن است. بعد از 7 روز میتوانید از طریق حساب آیتونز خود، اشتراک را تمدید کنید و اگر نمیخواهید تمدید خودکار صورت بگیرد باید پس از مراجعه به تنظیمات حساب خود حالت تمدید خودکار را غیر فعال کنید. با انتشار این نرم افزار در اپ استور سیستم عامل مک، این امید وجود دارد که در آینده نرم افزارهای بیشتری از شرکت ادوبی برای این پلتفرم منتشر شود.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد