پردازنده 7 نانومتری جدید Kirin 810 هواوی برای نوا 5 مورد استفاده قرار می گیرد

پردازنده 7 نانومتری جدید Kirin 810 این بار به جای پردازنده محبوب میان رده Kirin 710 از این پس برای گوشی های هوشمند هواوی مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که تنها یک روز تا رونمایی رسمی نوا 5 زمان باقی مانده، هواوی در بیانیه ای رسمی از مجهز شدن این گوشی هوشمند جدید خود به پردازنده 7 نانومتری جدید Kirin 810 خبر داد.

در حالی که تحریم های اعمال شده برای هواوی دردسر های زیادی را به وجود آورده، در این میان TSMC پشت هواوی را خالی نکرد و همچنان در زمینه تولید تراشه های خود برای پردازنده های این شرکت، همکاری خود را ادامه داد.

هواوی Kirin 980 را به عنوان اولین پردازنده 7 نانومتری در نمایشگاه MWC 2019 معرفی کرد و بعد از آن از این پردازنده قدرتمند در گوشی های هوشمند خانواده  میت 20 خود استفاده کرد. اکنون در حالی که هواوی قصد دارد تا نسل جدید پردازنده های خود را با نام Kirin 985 معرفی کند، این بار از پردازنده 7 نانومتری Kirin 810 پرده برداری خواهد کرد که معرفی این پردازنده جدید به همراه گوشی هوشمند جدید این شرکت باهم رخ خواهد داد.

این پردازنده جدید بر مبنای پروتوکل 7 نانومتری TSMC ساخته شده. با توجه به اینکه پردازنده جدید جایگزین Kirin 710 خواهد شد، باید منتظر بود و دید آیا هواوی از این پردازنده برای گوشی های هوشمند میان رده خود نیز استفاده خواهد کرد یا خیر. هرچند بعید می باشد که هواوی نوا 5 از قیمتی ارزان در حد و اندازه های یک گوشی هوشمند میان رده برخوردار باشد اما احتمال استفاده از این پردازنده 7 نانومتری در گوشی های هوشمند میان رده این شرکت نیز می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !