آغاز فروش مادربردهای مجهز به چیپ ست AMD B550 دارای اسلات PCI 4.0

آغاز فروش مادربردهای مجهز به چیپ ست AMD B550 دارای اسلات PCI 4.0

فروش مادربردهای مجهز به چیپ ست AMD B550 از امروز آغاز شد و تولید کنندگان مختلف نیز به عرضه محصولات خود در فروشگاه های آنلاین پرداختند. چیپ ست مادربرد جدید AMD در حال حاضر قادر به پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم رایزن به نام Matisse مبتنی بر معماری AMD Zen 2 است و در ماه های آتی نیز پردازنده های نسل چهارم رایزن به نام Renoir با معماری Zen 3 و خانواده پردازنده های Vermeer به این لیست اضافه می شوند.

مدل های تولید شده بر پایه کنترلر ASMedia به اسلات PCI Express 4.0 مجهز شده اند و چیپ ست AMD B550 می تواند از 2 عدد اسلات M.2 NVMe نیز پیشتیبانی کند. این چیپ جدید به طور کلی می تواند تعداد 8 اسلات PCI Express 3.0 را در دسترس تولید کنندگان مادربرد قرار دهد که به طور حتم تولید کنندگان ترجیح می دهند که از اسلات PCI 4.0 استفاده کنند.

در حالی که اینتل هنوز به صورت رسمی قادر به ارائه اسلات PCI Express 4.0 نیست، کمپانی رقیب با عرضه چیپ ست AMD B550 به عنوان دومین چیپ ست با پشتیبانی از اسلات نسل جدید، وارد فاز جدیدی شده است. با توجه به اینکه قیمت مادربرد های مجهز به چیپ ست B550 به مراتب ارزان تر از انواع X570 است، می تواند آینده سیستم های گیمینگ میان رده را از آن ای ام دی دانست.

قدرت بالای پردازنده های نسل چهارم رایزن نیز بر همه اثبات شده و بنچمارک های اولیه نشان می دهند که اینتل برای حفظ جایگاه خود، کار بسیار سختی در پیش دارد. در کنار قابلیت های متعدد مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD B550 می توان به پشتیبانی از 6 عدد کانکتور SATA 6Gb/s و اتصالات USB 3.2 اشاره کرد.

مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD B550 از قیمت پایه 99 دلار در بازار به فروش خواهند رسید و مدل های حرفه ای تر نیز با قیمت های بالاتری به بازار عرضه خواهند شد. بر اساس قیمت گذاری شرکت های تولید کننده مادربرد، قیمت گزینه های حرفه ای تا 300 دلار افزایش می یابد و کاربران می توانند برای راه اندازی سیستم گیمینگ حرفه ای خود روی آنها حساب باز کنند.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود