ردپای چیپ گرافیکی AMD NAVI 31 در کد نویسی نسخه بتا از سیستم عامل Big Sur

ردپای چیپ گرافیکی AMD NAVI 31 در کد نویسی نسخه بتا از سیستم عامل Big Sur

کاربر افشاگر سرشناس این روزها با نام کاربری Rogame با دسترسی به کد نویسی نسخه بتا از سیستم عامل Big Sur کمپانی اپل برای دستگاه های سری مک، موفق به شناسایی ردپای چیپ گرافیکی AMD NAVI 31 شد. به نظر می رسد که اپل در جدیدترین نسخه از دستگاه های سری مک از جمله مک بوک پرو، از پردازنده های گرافیکی جدید AMD استفاده خواهد کرد.

پردازنده های گرافیکی NAVI 2X که با بهره گیری از معماری ریز پردازنده AMD RDNA 2 طراحی و تولید شده اند، در حال حاضر روی تجهیزات مختلف از جمله لپ تاپ ها، کامپیوتر های شخصی آماده و حتی کنسول بازی مورد استفاده قرار گرفته اند و این کمپانی در حال آماده سازی پردازنده های گرافیکی AMD NAVI 31 است.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در خصوص خانواده AMD NAVI 31 وجود ندارد و مشخص نیست که آنها با بهره گیری از معماری RDNA 3 تولید می شوند یا اینکه نسخه بهینه سازی شده از معماری RDNA 2 برای آنها در نظر گرفته شده است. کاربر افشاگر سرشناس دنیای سخت افزار با نام کاربری Rogame با بررسی بخش درایور گرافیکی در نسخه بتا از سیستم عامل Big Sur موفق به یافت نشانه هایی از چیپ گرافیکی ناشناس AMD شد.

اکنون مشخص نیست که ای ام دی چه برنامه ای برای پردازنده گرافیکی AMD NAVI 31 دارد و از چه معماری ریز پردازنده ای برای تولید آن بهره برده است. اپل و ای ام دی از سال ها قبل همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر برای تولید لپ تاپ داشتند و آخرین همکاری آنها مربوط به پردازنده گرافیکی NAVI 21 با بهره گیری از معماری ریز پردازنده RDNA 2 بود.

در حالی که اپل قصد دارد تا در انتهای سال میلادی نسل جدیدی از لپ تاپ های مک را با استفاده از تراشه اختصاصی خود روانه بازار کند، اما همچنان شاهد استفاده از پردازنده مرکزی و چیپ گرافیکی اینتل و AMD خواهیم بود. اپل در نظر دارد تا پروسه حذف اینتل و AMD به عنوان تامین کننده پردازنده مرکزی را طی 5 سال اجرایی کند.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد