پردازنده های نسل بعد AMD RYZEN به تراشه گرافیکی یکپارچه مجهز می شوند

اخبار فاش شده جدید که از طریق هک سرورهای گیگابایت به دست آمده نشان می دهد، نسل آینده پردازنده های AMD به تراشه گرفیکی یکپارچه مجهز می شوند. وجود پردازنده های نسل بعد AMD RYZEN بر اساس معماری Zen4 با GPU داخلی یا تراشه گرافیکی یکپارچه قطعاً می تواند خبر خوبی برای دوست داران قرمز پوش ها باشد.

جدیدترین اخبار فاش شده این واقعیت را روشن می کند که تراشه گرافیکی یکپارچه، مهمان جدید Zen4 است. البته این خبر به این معنی نیست که تمام پردازنده های Zen4 به تراشه گرافیکی یکپارچه مجهز می شوند اما تایید می کند که برای اولین بار تراشه گرفیکی یکپارچه برای دسکتاپی های غیر G هم قابل استفاده است. در گذشته تراشه گرافیکی بکپارچه تنها بروی پردازنده های سری G ای ام دی قرار می گرفت که به آنها APU می گویند.


پشتیبانی سوکت AM5 از خنک کننده های AM4 / اطلاعاتی دیگر که باید بدانید


اسناد فاش شده نشان می دهد که AMD مانند اینتل، می خواهد تراشه گرافیکی یکپارچه را در بعضی از مدل ها فعال نگه دارد و در بعضی از مدل ها آن را غیر فعال کند. دقیقاً مانند پردازنده های سری F اینتل که تراشه گرافیکی داخلی آن غیر فعال شده است تا کاربر مجبور به خرید کارت گرافیک مجزا شود.

همچنین در بعضی از اسناد به این موضوع اشاره شده بود که که نه تنها پردازنده های RYZEN مبتنی بر سوکت AMD AM5 به تراشه گرافیکی یکپارچه Navi2 مجهز هستند بلکه پشتیبانی از HDMI 2.1 و DisplayPort 2.0 هم در دستور کار این شرکت قرار دارد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !