کارت گرافیک های AMD RADEON RX 7000 ترکیبی از RDNA 3 و RDNA 2

تا کنون تصور می شد که نسل آینده کارت گرافیک های AMD که به عنوان Radeon RX 7000 شناخته می شود، تنها بر اساس معماری RDNA 3 طراحی و تولید می شوند اما جدیدترین اخبار فاش شده نشان می دهد که این نسل از کارت گرافیک های AMD هم معماری RDNA 3 را در اختیار می گیرد و هم معماری RDNA 2 را.

خانواده AMD Radeon RX 7000 سری ترکیبی از کارت گرافیک های مختلف بر اساس طرح ها و معماری های مختلف خواهند بود. بر اساس اطلاعات جدید، کارت گرافیک های سری RX 7000 در سری RX 7900، سری RX 7800 و سری RX 7700 به تراشه های Navi 31 به عنوان پرچمدار، تراشه Navi 32 به عنوان بالا رده و تراشه Navi 33 به عنوان میان رده عملکردی مجهز خواهند شد. اما در این بین تراشه های Navi 31 و Navi 32 تنها از ساختار MCM معماری RDNA 3 استفاده می کنند. این گزارش نشان می دهد که دیگر تراشه های استفاده شده در نسل RX 7000 در واقع نسخه های رفرش شده RDNA 2 هستند که به صورت مونولیتیک یا تراشه یکپارچه شکل می گیرند.


کارت گرافیک های RX 7900 XT و RTX 4090 دو هیولای مصرف برق


معماری RDNA 3 ترکیبی از لیتوگرافی 5 نانومتری و 6 نانومتری است در حالی که RDNA 2 رفرش شده با لیتوگرافیکی 6 نانومتری طراحی و ساخته شده است تا عملکرد کمی بالاتر را ارائه کنند. همچنین شایعه شده است که اولین تراشه های گرافیکی یا کارت گرافیک های مبتنی بر معماری RDNA 3 اواخر امسال رونمایی می شوند ولی مانند هر سال همه کارت های سری RX 7000 با هم به بازار رقابت نمی آیند.

همچنین ادعا شده است که کارت گرافیک های مبتنی بر AMD RDNA 3 در بخش نرخ تصادف سازی داده ها عملکردی بسیار بهتر نسبت به کارت گرافیک های انویدیا دارند. این مهم را هم باید مدیون ساختار MCM یا چند تراشه RDNA 3 دانست. به هر حال اکنون که AMD با فناوری های نسل بعدی مانند FSR و Raytracing کار می کند، انتظار یک رقابت بسیار داغ در نسل بعدی کارت گرافیک های تیم قرمز و سبز را داشته باشید.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !