هشدار AMD به کاربران: ایرکولر Wraith Prism تقلبی در بازار موجود است

هشدار AMD به کاربران: ایرکولر Wraith Prism تقلبی در بازار موجود است

کمپانی AMD همزمان با معرفی پردازنده قدرتمند FX 8370 از ایرکولر Wraith و پس از آن ایرکولر Wraith Prism رونمایی کرد که سبب پریشانی کاربران شد. دلیل این پریشانی، وجود تردید در قابلیت کنترل دمای پردازنده قدرتمندی مانند FX 8370 بود، اما اکنون با گسترش محصولات سری Wraith و به خصوص با معرفی ایرکولر زیبای Wraith Prism نمی توان هیچ تردیدی داشت.

به مرور زمان در نسخه های مختلف ایرکولر های AMD شاهد تغییراتی از جمله بهینه سازی قدرت فن، کاهش میزان نویز فن، سطح تماس مستقیم لوله های انتقال حرارت و افزایش تعداد آنها و در نهایت افزایش نورپردازی RGB بودیم. چند روز پیش، وب سایت XFASTEST تصاویری از یک خنک کننده جدید AMD منتشر کرد که وجود لوله های انتقال حرارت بیشتر در آن نسبت به نسخه ایرکولر Wraith Prism فعلی به چشم می خورد.

بسیاری از کاربران پیش بینی کرده بودند که این ایرکولر، خنک کننده جدید AMD برای پردازنده RYZEN 9 3050X است. اما در حقیقت باید گفت که این یک خنک کننده AMD از نوع Fake یا جعلی است که توسط سازنده ای ناشناس تولید شده و شباهت فراوانی به نمونه اصلی دارد. لوگو و طراحی خنک کننده جعلی به میزان بسیار زیادی مشابه با نسخه اصلی AMD است، با این تفاوت که نسخه جعلی ایرکولر Wraith Prism از تعداد لوله انتقال حرارت بیشتری بهره می برد!

AMD هشدار داده که کاربران با رجوع به وب سایت این کمپانی و مشاهده مدل های اصلی ایرکولر Wraith Prism از خرید خنک کننده ارجینال AMD اطمینان حاصل کنند. در همین راستا صفحه AMD Ryzen توییتی در این خصوص در توییتر منتشر کرده است:

AMD خوشحال است که راه حل های حرارتی برتر Wraith Cooler را برای بازار پردازنده های Socket AM4 و AMD Ryzen ارائه می دهد. راه حل های فعلی ما که جزئیات آن در AMD.com یافت می شود ، از چهار لوله گرما استفاده می کند و AMD در حال حاضر برنامه ای برای معرفی کولر جدید AMD Wraith Prism با لوله های حرارتی اضافی ندارد. مورد توجه ما قرار گرفته که کولرهای تقلبی جدید با استفاده از شش لوله گرمایشی تولید می شوند و به نوعی استفاده نامشروع از برندهای AMD هستند که اکنون وارد بازار می شوند. لطفاً توجه داشته باشید که این راهکار ها محصولات اصلی AMD نیستند و توسط AMD مورد آزمایش و تأیید قرار نگرفته اند تا کیفیت ساخت و نیاز عملکرد پردازنده های ما را برآورده سازند. ما به طور جدی در مورد منبع این محصولات تحقیق می کنیم و اقدامات لازم را برای پیشبرد حقوق خود برای اطمینان از کاربران در دریافت محصولات اصلی AMD انجام خواهیم داد. اگر در مورد منشاء کولر سؤالی دارید ، راه حل را در لینک بالا مطرح کنید.

نویسنده وب سایت XFASTEST مدتی را با ایرکولر Wraith Prism تقلبی و با بهره گیری از پردازنده RYZEN 9 3900X گذارنده و نتیجه آن عملکرد مطلوب، اما با نویز بالا گزارش شده است. هر چند وجود دو لوله انتقال حرارت اضافی روی نسخه تقلبی می تواند نوید دهنده عملکرد بهتر به شمار آید، اما به نظر می رسد که کیفیت ساخت آن برای ارائه عملکرد بهتر و نویز مناسب موفقیت آمیز عمل نکرده است.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !