زمان رونمایی از پردازنده های AMD Zen 3 و کارت گرافیک های RDNA2 اعلام شد

زمان رونمایی از پردازنده ها AMD Zen 3 و کارت گرافیک های RDNA2 اعلام شد

کمپانی بزرگ دنیای سخت افزار در صفحه رسمی توییتر خود، زمان رونمایی از پردازنده های AMD Zen 3 و کارت گرافیک های RDNA2 را اعلام کرد. معماری ریز پردازنده Zen 3 برای تولید CPU و معماری RDNA2 برای تولید کارت گرافیک های نسل آینده این کمپانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و پیش بینی می شود انقلابی عظیم در این زمینه رخ دهد.

در حال حاضر معماری AMD Zen 3 برای تولید برخی از محصولات جدید مورد استفاده قرار گرفته اند که تا کنون زمان دقیقی برای رونمایی آنها اعلام نشده بود. از مهم ترین محصولات ای ام دی که با بهره گیری از معماری جدید در حال تولید هستند، شامل پردازنده های EPYC Milan برای استفاده در دیتاسنترها و سیستم های ورک استیشن فوق حرفه ای، پردازنده های RYZEN Vermeer برای کامپیوتر های دسکتاپ و در نهایت RYZEN Cezanne برای لپ تاپ های قدرتمند می شود.

صفحات محاسباتی مبتنی بر معماری AMD Zen 3 بر پایه CCX چهار هسته ای و لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC N7P و TSMC N7+ تولید خواهند شد تا قدرت قابل ارائه توسط هر هسته پردازشی نسبت به نسل گذشته به شدت افزایش یابد. کمپانی بزرگ دنیای سخت افزار در حال توسعه و تولید پردازنده های گرافیکی مبتنی بر معماری AMD RDNA2 هستند و دو کنسول نسل نهمی Play Station 5 و XBOX Series X اولین محصولاتی مبتنی بر این معماری به شمار می آیند.

هر چند قرار بود کنسول های بازی پلی استیشن 5 و ایکس باکس Series X ماه ها قبل روانه بازار شوند، اما شیوع ویروس کرونا از  اجرای برنامه ها بر اساس زمان بندی جلوگیری کرد. در حال حاضر نیز محتمل ترین زمان رونمایی کنسول های نسل نهم، ماه آگوست 2020 اعلام شده و کمپانی سرخ پوش قصد دارد تا محصولات مبتنی بر دو معماری جدید AMD Zen 3 و AMD RDNA2 را به صورت همزمان یا در فاصله زمانی بسیار نزدیک در اواخر سال 2020 رونمایی کند.

کمپانی ای ام دی در رشته توئیت های خود به صورت غیر مستقیم به تولید  کارت گرافیک در دو خانواده Radeon RX و Radeon Pro اشاره کرده که زمان رونمایی از آنها نیز اواخر سال 2020 خواهد بود. در سلسله اقدامات انجام شده بر پایه دو معماری AMD Zen 3 و AMD RDNA2 می توان به رونمایی مایکروسافت از لوگوی اختصاصی DirectX 12 Ultimate به عنوان رابط گرافیکی میان سخت افزار و نرم افزار اشاره کرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !