آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس معرفی شدند

بالاخره انتظار ها به پایان رسید و اپل از جدیدترین پرچمداران خود پرده برداری کرد. آیفون 11 به همراه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس گوشی های هوشمند جدید این خانواده قدرتمند را تشکیل می دهند. از جمله تغییرات چشم گیر در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند به نسبت نسل قبلی این پرچمداران، می توان به تعداد سنسور های بیشتر دوربین اصلی به همراه پردازنده 7 نانومتری جدید قدرتمند تر اشاره کرد.

آیفون 11

اپل در سری قبلی پرچمداران خود در کنار دو پرچمدار  اصلی، از یک گوشی هوشمند با قیمت مقرون بصرفه تری با نام آیفون ایکس آر پرده برداری کرد. حال نیز آیفون 11 حکم همان آیفون ایکس آر را در میان پرچمداران جدید این شرکت دارد.

صفحه نمایش 6.1 اینچی IPS LCD با همان طراحی گدشته برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده. اپل این بار از یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند استفاده کرده.

بر خلاف آیفون ایکس آر که از تنها بک سنسور برای دوربین اصلی خود بهره برده بود، این گوشی هوشمند به دو سنسور دوربین اصلی مجهز شده. سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی به همراه سنسور 12 مگاکپیکسلی فوق عریض سنسور های دوربین اصلی دوگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

تمامی سه گوشی هوشمند این خانواده به پردازنده جدید 7 نانومتری A13 بایونیک مجهز شده اند. اپل وعده کارایی بسیار بهتر و البته سرعت بالاتری را برای این پردازنده جدید خود داده است.

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس

دو پرچمدار جدید اپل این بار قدرتمند تر و تا دندان مسلح وارد عرصه رقابت شده اند. آیفون 11 پرو به صفحه نمایش 5.8 اینچی و آیفون 11 پرو مکس به صفحه نمایش 6.5 اینچی، از جنس سوپر آمولد مجهز شده اند. این بار این صفحات نمایش قادر به ارائه حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت را خواهند داشت.

بر خلاف آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، این پرچمداران جدید اپل به سنسور های دوربین اصلی سه گانه ای مجهر شده اند. یک ستسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور مگاپیکسلی فوق عریض 120 درجه ای، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند.

یکی از ایراداتی که به پرچمداران سری قبلی آیفون گرفته می شد، باتری نه چندان قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند بود. این بار اما اپل باتری هایی به نسبت قدرتمند تر را برای این پرچمداران جدید خود در نظر گرفته است.

برای پردازنده نیر، همانند آیفوت 11، این دو پرچمدار نیز به پردازنده 7 نانومتری A13 بایونیک و اختصاصی اپل مجهز شده اند.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود