آیفون 17 ایر دستگاهی با طراحی فوقالعاده باریک خواهد بود و گزارش جدیدی ادعا میکند که اپل حتی به عرضه این مدل بدون درگاه USB-C فکر کرده است.
به نظر میرسد اپل در حال بررسی ایده گوشیهایی بدون هیچگونه درگاه فیزیکی باشد. مارک گورمن، تحلیلگر معروف، در جدیدترین خبرنامه Power On ادعا کرد که اپل تصمیم داشته آیفون 17 ایر را بدون درگاه USB-C عرضه کند که در این صورت، اولین آیفون کاملاً بدون پورت میشد. در نهایت، شرکت تصمیم گرفت از درگاه USB-C استفاده کند، اما ایده آیفونی بدون هیچگونه درگاه فیزیکی همچنان برای مدلهای آینده وجود دارد. گورمن میگوید: «آیفون 17 ایر خبر از گذار به مدلهایی باریکتر و بدون درگاه شارژ میدهد.»
یک دستگاه آزمایشی برای تغییرات بزرگ
تحلیلگران همچنین ادعا میکنند که آیفون 17 ایر یک محصول آزمایشی خواهد بود که مسیر را برای تحولات گسترده اپل هموار میکند. این مدل بسیار باریک خواهد بود و ضخامت آن در باریکترین نقطه احتمالاً به 5.5 میلیمتر برسد، در حالی که برآمدگی دوربین آن 9.5 میلیمتر خواهد بود.
مدیران اپل گفتهاند که اگر این آیفون جدید موفق باشد، شرکت دوباره تلاش خواهد کرد تا آیفونهایی بدون درگاه عرضه کند و مدلهای بیشتری را به سمت طراحی باریکتر سوق دهد.
آیندهای بدون پورت: رؤیا یا واقعیت؟
ایده آیفون بدون درگاه جدید نیست. مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران برجسته، پیشبینی کرده بود که اولین آیفون بدون پورت در سال 2021 عرضه خواهد شد. اما این پیشبینی به واقعیت نپیوست و اپل تنها اخیراً به USB-C روی آورده است. این نشان میدهد که برنامههای اپل همیشه برای آینده نزدیک نیستند و شاید لازم باشد منتظر پیشرفت بیشتر فناوری بیسیم باشیم تا یک راهحل شارژ کاملاً بیسیم ارائه شود.
مشخصات و قابلیتهای جدید
آیفون 17 ایر علاوه بر طراحی باریکتر، ویژگیهای جدیدی را هم به همراه خواهد داشت. یکی از مهمترین تغییرات، استفاده از تراشه اختصاصی C1 اپل است که از مودمهای کوالکام در آیفون 16 کارآمدتر خواهد بود. با توجه به اینکه مدلهای آینده آیفون باریکتر میشوند و احتمالاً باتریهای کوچکتری داشته باشند، بهرهوری انرژی در تراشهها برای اپل یک ضرورت است.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً اخبار ما را دنبال کنید! شما در مورد آیفون 17 ایر و طراحی بدون پورت USB-C چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.