در گذشته گزارشهای متناقضی درباره بخش داینمیک آیلند مدلهای آیفون 17 منتشر شده بود. برخی منابع ادعا میکردند که این بخش در مدلهای جدید کوچکتر خواهد بود.
تحلیلگران و منابع خبری مختلف تأکید کردهاند که این بریدگی قرصیشکل فعلی همچنان باقی خواهد ماند. حالا یک افشاگر اطلاعات تازهای درباره برنامههای آینده اپل برای بخش داینمیک آیلند منتشر کرده است.
افشاگر معروف، Majin Bu، تاکنون اطلاعات دقیقی را درباره محصولات منتشرنشده اپل ارائه کرده و البته با اینکه منبع قابلاعتمادی به شمار میرود، اما برنامههای آینده اپل همیشه با عدم قطعیت همراه بودهاند. با این حال، بازه زمانی که Bu در مصاحبهاش به آن اشاره کرده، منطقی بهنظر میرسد؛ چراکه داینامیک آیلند از زمان معرفی در آیفون 14 پرو تغییری نداشته است. جزئیات مربوط به مدل Air و مشخصات دوربین مدلهای Pro در سری آیفون 17 هم هنوز در هالهای از ابهام قرار دارند.
در ابتدا گمان میرفت که مدلهای آیفون 17 پرو دارای داینامیک آیلند کوچکتری باشند، اما گزارشهای متناقض، این شایعه را تضعیف کردند و گفتند که تغییر خاصی در اندازه آن صورت نمیگیرد. شاید اپل تغییراتی در رابط کاربری ایجاد کند، اما از نظر سختافزاری، بریدگی فعلاً بدون تغییر باقی خواهد ماند. همچنین قبلاً صحبت از استفاده اپل از فناوری metalens برای کوچکسازی داینامیک آیلند شده بود، اما هیچ بهروزرسانی رسمی در این خصوص منتشر نشد. اپل در گذشته هم بارها تصمیمات خود را تغییر داده؛ بنابراین هر شایعهای میتواند درست یا نادرست باشد. در همین فضای پرابهام، Majin Bu نگاهی اجمالی به آینده ارائه داده که شاید برای کاربران جالب باشد.
وی گفته که داینامیک آیلند در سالهای آینده دستخوش تغییراتی اساسی خواهد شد. اپل ظاهراً تصمیم دارد که این بخش را کاربردیتر و یکپارچهتر کند و آن را به عنصری کلیدی در تجربه کاربری تبدیل نماید. این تحول میتواند نقطه عطفی در نحوه تعامل کاربران با دستگاه باشد. البته وی فعلاً جزئیات بیشتری را فاش نکرده و گفته باید منتظر بمانیم و ببینیم این نوآوری چگونه شکل خواهد گرفت.
ماجین بو اطلاعات مشخصی درباره کوچکتر شدن داینامیک آیلند در آیفون 17 یا مدلهای پرو ارائه نداده، اما اشاره کرده که اپل در حال کار روی تغییرات کوچک یا حتی بزرگ در این زمینه است. آنچه قطعی بهنظر میرسد این است که بریدگی جلوی گوشی در آینده کوچکتر شده و در نهایت با استفاده از فناوری نمایشگرهای دروننما (in-display) کاملاً حذف خواهد شد — اما زمان دقیق این اتفاق هنوز مشخص نیست. آیفون ویژه بیستمین سالگرد میتواند دستگاهی بسیار متفاوت باشد؛ چراکه انتظار میرود اپل ساختارهای بنیادین را در آن بازطراحی کند. رابط کاربری Liquid Glass در iOS 26 تنها پیشنمایشی از آن چیزی هست که احتمالاً در آینده تجربه کنیم.
به نظر شما اپل باید داینامیک آیلند را کوچکتر کند یا چند سال دیگر آن را حفظ کرده و بعد به طور کامل حذفش کند؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات بنچیمو با ما در میان بگذارید.