مودم C1 ساخته شده توسط اپل بازخوردهای مثبتی دریافت کرد، اما همچنان این مودم کندتر از مودمهای تأمینشده توسط کوالکام برای مدلهای پرچمدار آیفون 16 در نظر گرفته میشود.
با این حال، ورود اپل به صنعت مودم نشان میدهد که این شرکت برنامهای در سر دارد که میتواند صنعت را متحول کند. گزارش جدیدی ادعا میکند که اپل در حال کار روی نسخهای ارتقایافته از مودم C1 است که احتمالاً برای آیفون و آیپدهای سال 2026 عرضه خواهد شد و از نظر بهرهوری انرژی، سرعت انتقال داده، پشتیبانی از mmWave و ویژگیهای دیگر بهبود زیادی دارد.
مینگ-چی کو، تحلیلگر صنعت، طی پستی در توییتر ادعا کرد که اپل در حال توسعه نسخهای جدید از مودم اختصاصی C1 خود است که با پشتیبانی از mmWave و بهرهوری انرژی بهتر همراه خواهد بود. اگرچه اضافه کردن فناوری mmWave چالش بزرگی برای اپل محسوب نمیشود، اما حفظ عملکرد پایدار و بهینهسازی مصرف انرژی، اولویت اصلی شرکت است.
اپل اخیراً آیفون 16e را با تغییرات و بهبودهایی نسبت به آیفون SE 3 معرفی کرد. این دستگاه از نظر فناوریهای آینده، پیشرو در میان مدلهای آیفون 16 محسوب میشود. با این حال، مودم C1 موجود در این مدل از پشتیبانی پرسرعت mmWave بهره نمیبرد. این قابلیتی هست که در سایر مدلهای آیفون 16 باعث افزایش سرعت بارگذاری و دانلود میشود.
اپل میگوید که مودم اختصاصی C1 فقط آغاز ماجراست و این یعنی نسلهای آینده این تراشه میتوانند جایگزین مودمهای کوالکام شوند و اپل را از وابستگی به این شرکت بینیاز کنند. هدف اصلی اپل کاهش وابستگی به کوالکام و هزینههای اضافی است. این شرکت همچنین قصد دارد آیفون 17 ایر را امسال با مودم C1 خود عرضه کند و این میتواند به حل مشکلات مصرف باتری ناشی از طراحی فوقالعاده نازک دستگاه کمک کند.
هنوز مشخص نیست که کدام دستگاهها نسخه جدید مودم C1 را دریافت خواهند کرد، اما با توجه به اینکه عرضه آن برای سال آینده برنامهریزی شده، احتمالاً آیفون 17e یکی از نامزدهای اصلی این بهروزرسانی خواهد بود. همچنین ممکن است اپل دامنه دستگاههای مجهز به این نسخه جدید را گسترش دهد و مدلهای جدید آیفون و احتمالاً آیپدهای مجهز به اتصال سلولار را هم مشمول این گروه کند.
قبلاً گزارش شده بود که اپل اولین مودم داخلی خود با پشتیبانی از فناوری mmWave 5G را در سال 2026 عرضه خواهد کرد. مینگ-چی کو اشاره کرد که شاید اپل در حال زمینهسازی برای معرفی مودم C2 باشد که قبلاً گزارش شده بود سال 2026 معرفی خواهد شد و میتواند نسخه ارتقایافتهای از تراشه C1 باشد. از سوی دیگر، مارک گورمن هم ادعا کرد که مودم C2 سال 2026 برای مدلهای آیفون 18 پرو در دسترس خواهد بود.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد مودم C1 و C2 اپل چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.