دوئل اپل و هواوی در بازار فروش کشور چین / اپل سودای انتقام در سر دارد

در جدیدترین آمار فروش گوشی های هوشمند شرکت اپل در بازار کشور چین، مشخص شد که این شرکت امریکایی توانسته است فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد. این در حالی می باشد که بیشتری آمار فروش گوش های هوشمند در بازار چین را هواوی در اختیار دارد. حال بررسی خواهیم کرد که آیا اپل می تواند تهدید جدی برای هواوی در بازار اختصاصی کشور چین برای این شرکت باشد یا خیر.

بگذارید داستان را از تحریم هایی که امریکا بر علیه هواوی آغاز کرد، شروع کنیم. امریکا، فروش گوشی های هوشمند هواوی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی کشور امریکا، ممنوع اعلام کرد. همین اقدام امریکا سبب شد تا بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز دست به تحریم این شرکت معتبر چینی زدند.

بدترین اتفاق ممکن برای هواوی تحریم شدن از سمت گوگل بود. این اتفاق سبب می شد تا دیگر گوشی های هوشمند این شرکت، اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نداشته باشد.. اما لازم به ذکر است که فعلا گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را دارند.

هرچند با تمام این اتفاقات باز هم هواوی دست روی دست نگذاشت و از سیستم عامل اختصاصی خود پرده برداری کرد. هواوی نشان داد که پیش از این تمام این اتفاقات را پیش بینی کرده و قصد شکست ندارد. حتی ممنوعیت فروش گوشی های هوشمند این شرکت در بسیاری از کشور های جهان نیز نتوانست این شرکت معتبر چینی را از پای درآورد.

هواوی توانسته بود در آخرین آمار میزان فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی، آماری بهتر از رقیب سنتی خود یعنی سامسونگ کسب کند. این تنها به مردم کشور چین مربوط می شد زیرا بیشترین فروش گوشی های هوشمند این شرکت در کشور چین می باشد.

اما در جدید ترین اخبار منتشر شده، گویا اپل کمی برای هواوی خطر ساز شده. فروش گوشی های هوشمند اپل در نیمه دوم سال 2020 آماری چشم گیر را به خود اختصاص داد. اپل توانست با رشد فروش 225 درصدی به نسبت نیمه اول امسال، 13 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود را در بازار چین به فروش برساند.

اگر بخواهیم مقایسه با میزان فروش در سال گذشته داشته باشیم، رشد 62 درصدی را شاهد هستیم. با توجه به آمار منتشر شده، بیشترین میزان فروش گوشی های هوشمند اپل در این کشور، به آیفون 11 اختصاص پیدا می کند. در کنار آن جدید ترین گوشی میان رده این شرکت، یعنی آیفون SE 2020 نیز فروش چشم گیری را به خود اختصاص داده است.

حال باید منتظر بود و دید که آیا هواوی بازار اختصاصی خود را که بیشترین میزان فروشش را به آن مدیون است در رقابت با اپل از دست خواهد داد یا خیر. گویا اپل برای انتقام آمده. چند سال پیش بود که هواوی رتبه دوم فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی را کسب کرد و اپل را به رستبه سوم فرستاد. شاید حال وقت انتقام است و چه فرصتی بهتر از این زمان که هواوی تحت فشار تحریم های سنگین است.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !