مودم C1 5G در آیفون 16e به منظور کاهش وابستگی اپل به شرکتهایی مانند کوالکام و سایر رقبا ساخته شد. اکنون میدانیم احتمالاً این چهار مدل جدید به تراشه بیسباند (اینترنت سیمکارتی یا همان مودم C1 5G) اختصاصی اپل مجهز نخواهند شد، ولی طبق گزارشی جدید این شرکت اولین تراشه اختصاصی Wi-Fi خود را معرفی خواهد کرد.
طبق گزارش MacRumors، جف پو، تحلیلگر شرکت GF Securities، در یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد که تغییرات عمده سختافزاری در مسیر آیفون 17 قرار دارد. اپل قصد دارد یک چیپ Wi-Fi اختصاصی را به همه مدلها اضافه کند و این اولین بار است که شرکت تراشه Wi-Fi خودش را در محصولاتش به کار میبرد. متاسفانه نسخه دقیق این چیپ مشخص نشده، اما با توجه به اینکه تمامی مدلهای آیفون 16 از آداپتور Wi-Fi 7 پشتیبانی میکنند، منطقی است که این بار هم از همان استاندارد پیروی کند.
در مورد آیفون 17 ایر، پو اشارهای نکرد که آیا اپل این مدل خاص را به چیپ Wi-Fi 7 اختصاصی مجهز خواهد کرد یا نه و از طرفی شاید این مدل از سایر مدلها متمایز باشد و با مودم 5G اختصاصی خود شرکت عرضه شود. با استفاده از چیپ Wi-Fi 7 اختصاصی، اپل میتواند وابستگی خود را به شرکت برودکام کاهش دهد و در عین حال عمر باتری استثنایی را برای سری آیفون 17 فراهم کند.
اپل در مورد آیفون 16e ادعا میکند که کاربران میتوانند عمر باتری بهتری را نسبت به هر آیفون 6.1 اینچی دیگری تجربه کنند. سوال اینجاست که چرا تراشه بیسباند اختصاصی در داخل آیفون 17 قرار نمیگیرد؟ جواب احتمالاً به عدم پشتیبانی مودم C1 از فناوری mmWave مربوط باشد که احتمالاً گزینهای سطح پایینتر به نظر بیاید. حتی اگر مدلهای آیفون 17 از تراشه بیسباند اختصاصی بهره نبرند، گفته شده که اپل در حال آزمایش چیپ C2 است که احتمالاً از قابلیتهای mmWave برخوردار باشد.
انتظار نمیرود که چیپ C2 تا زمان عرضه آیفون 18 معرفی شود. ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد تراشههای اینترنتی اختصاصی خود شرکت اپل چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.