گزارشها حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد یک راهکار بیسیم را در قالب تراشه Wi-Fi 7 معرفی کند. این تراشه سرعت دانلود و آپلود فوقالعاده بالایی ارائه خواهد داد و در عین حال، به اپل کنترل گستردهای بر سختافزار و نرمافزار میدهد. در همین میان یکی از تحلیلگران، پیشبینی قبلی خود را تکرار کرده و فکر میکند که مودم C1 که در آیفون 16e استفاده شده، تنها شروع جاهطلبیهای اپل در حوزه فناوری بیسیم است.
جف پو، تحلیلگر شرکت GF Securities، در یادداشتی تحقیقاتی که توسط MacRumors مشاهده شد، بار دیگر به معرفی تراشه سفارشی Wi-Fi 7 اپل اشاره کرد. گفته میشود این تراشه در تمامی مدلهای آیفون 17 به کار خواهد رفت. تنها مدل iPhone 17 Air همچنان از مودم 5G مدل C1 که قبلاً در آیفون 16e معرفی شد، بهره خواهد برد و در کنار آن از یک تراشه بیسیم ناشناس هم استفاده میکند. با این تغییر، اپل در نهایت میتواند وابستگی خود را به شرکت Broadcom کاهش دهد. البته، گزارشها حاکی از آن است که توافقنامه مجوز اپل با Qualcomm برای استفاده از مودمهای 5G تا سال 2027 ادامه خواهد داشت.
این تحلیلگر هنوز مشخصات فنی تراشه Wi-Fi 7 سفارشی اپل را ارائه نکرده، اما بعید نیست که عملکرد آن همسطح یا حتی بهتر از تراشههای سری آیفون 16 باشد. همچنین، در این گزارش توضیحی در مورد اینکه چرا اپل قصد ندارد مودم C1 5G را در تمامی مدلهای آیفون 17 به کار ببرد، ارائه نشده، اما احتمالاً به عدم پشتیبانی این تراشه از فناوری mmWave مربوط میشود. این موضوع میتواند بهعنوان یک پسرفت در نظر گرفته شود، بهویژه زمانی که مدلهای آیفون 16 با مودم Snapdragon X71 از شبکههای mmWave پشتیبانی میکنند.
خبر خوب این است که گزارشهایی حاکی از آغاز آزمایش مودم C2 توسط اپل منتشر شده است. با توجه به شایعاتی مبنی بر پشتیبانی این مودم از فناوری mmWave، شرکت اپل احتمالاً در حال هموار کردن مسیر خود برای آیندهای مستقل باشد. با توجه به اینکه سری آیفون 17 حدود شش ماه دیگر عرضه خواهد شد، ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو تمامی تغییرات داخلی و خارجی این مدلها را دنبال خواهیم کرد و اطلاعات بروزی در مورد عملکرد تراشه Wi-Fi 7 در سناریوهای مختلف ارائه خواهیم داد. پس همراه ما باشید! شما در مورد تراشه Wi-Fi 7 و مودم C1 5G اپل چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.