مادربرد X570 Aqua: غول هزار دلاری ازراک برای پردازنده های Zen2 ای ام دی

مادربرد X570 Aqua قطعا یکی از برترین مادربردهای معرفی شده با چیپست جدید X570 ای ام دی است. این مادربرد پذیرای نسل سوم پردازنده های قدرتمند رایزن AMD خواهد بود و میتوان گفت حرفه ای ترین کاربران کامپیوتر را هدف گرفته است.

·        مادربرد X570 Aqua: گل سر سبد ازراک برای ZEN2

ازراک، برند خوش نام تایوانی امسال نیز در نمایشگاه کامپیوتکس که در حال برگزاریست حضور یافته تا جدیدترین مادربردهای خود را در معرض نمایش عموم بگذارد. AMD چند روز پیش از نسل سوم پردازنده های رایزن خود به همراه چیپست جدید X570 رونمایی کرد. بنابراین انتظار میرفت که در همین نمایشگاه، شاهد بهترین مادربردها برای این چیپست قدرتمند نیز باشیم.

در حالی که انتظار میرفت ازراک فقط دو مادربرد Phantom Gaming X و Taichi را برای چیپست X570 تدارک دیده باشد، این شرکت با معرفی مادربرد Aqua که یک غول به تمام معنا هست کاربران را غافل گیر کرد. از نظر مشخصات و ویژگی های کلی، X570 Aqua ازراک اختلاف کمی با مدل X570 Phantom Gaming دارد.

·        پتانسیل فوق العاده برای اورکلاک

بزرگترین تفاوت X570 Aqua با مدل گیمینگ ذکر شده، پوشش آلومینیومی بسیار بزرگ و زیبای آن است که اکثر قسمت های جلویی مادربرد را پوشانده است. این زره فلزی ابهت خاصی به مادربرد فوق العاده گران قیمت ازراک بخشیده است. ضمنا پشت این مادربرد نیز با بک پلیت پوشیده شده است.

دلیلی که باعث شده ازراک از این پوشش آلومینیومی بزرگ در جلوی این مادربرد استفاده کند، در اسم مدل آن اشاره شده است. این مادربرد به طور حرفه ای برای اورکلاک های سنگین پردازنده های فوق قدرتمندی همچون رایزن 9 3900X طراحی شده است تا حتی در فرکانس های بسیار بالا، به واسطه پشتیبانی X570 Aqua از سیستم خنک کنندگی مایع، دما کنترل شود. بدین ترتیب X570 Aqua یک مادربرد آماده برای زدن رکوردهای چشمگیر محسوب میشود.

در Aqua نه تنها پردازنده با مایع خنک میشود، بلکه ماژول تنظیم ولتاژ CPU نیز به واسطه مایع خنک خواهد شد. درست مانند X570 Phantom Gaming، این مادربرد نیز از سیستم دو کاناله حافظه DDR4 پشتیبانی میکند که برای اورکلاک رم تا بالاترین فرکانس ها نیز طراحی شده است.

·        امکانات جانبی کامل و حرفه ای

از دیگر قابلیت های این مادبرد میتوان به برخورداری از سه اسلات PCE-Express 4.0 x16، که دو عدد از اسلات های بالای به چیپست AM4 متصل است و یک اسلات پائینی با پشتیبانی از نسل چهارم X4 مجهز است. سه اسلات نسل چهارم X1 نیز بین اسلات های فوق قرار گرفته است که دو اسلات برای اتصال حافظه های پر سرعت M.2-22110 کاربرد دارند. همچنین این مادربرد مجهز به 6 پورت ساتا 6 گیگابیت بر ثانیه نیز می باشد.

این مادربرد دارای دو پورت تاندربولت 3 با پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه با رابط USB 3.1 و DisplayPort نیز است. در پنل پشتی این مادربرد 6 پورت USB 3.1 نسل دوم به اضافه دو پورت USB-C و چهار پورت USB 3.1 نسل اول در پنل جلو تعبیه شده است.

برای قسمت شبکه نیز کنترلر 10 گیگابیتی AQuanita AQC107  به همراه وای فای 6 و بلوتوث 5.0 در نظر گرفته شده است. تراشه صوتی این مادربرد نیز Realtek ALC1220 می باشد. ازراک تنها 999 دستگاه از این مادربرد تولید خواهد کرد. قیمت مادربرد X570 Aqua هزار دلار تعیین شده است.

منبع: Techpowerup

پست های مرتبط

بررسی مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Elite X WiFi7

با مادربرد 110 دلاری B650 ازراک، رکورد اورکلاک پردازنده Ryzen 9 7950X تغییر کرد!

چیپست X870E برای پردازنده‌های پرچمداران AMD Ryzen 9000 آماده می‌شود